
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,622 |
تعداد مقالات | 71,539 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,871,537 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,911,219 |
تحلیل نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی در دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 19، 42-2، شماره 4 - شماره پیاپی 1127905، مهر 1391، صفحه 693-704 اصل مقاله (367.17 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijaedr.2012.28598 | ||
نویسندگان | ||
زهرا اطهری1؛ کیومرث زرافشانی2؛ علی اصغر میرک زاده3؛ عادل سلیمانی4 | ||
1دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس | ||
2دانشیار دانشکده کشاورزی و عضو مرکز پژوهشی مطالعات اقتصادی- اجتماعی دانشگاه رازی | ||
3استادیار دانشکده کشاورزی و عضو مرکز پژوهشی مطالعات اقتصادی - اجتماعی دانشگاه رازی | ||
4کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی | ||
چکیده | ||
این تحقیق به روش توصیفی- همبستگی با هدف کلی بررسی نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی و عوامل مؤثر بر آن انجام شد. جامعه آماری تحقیق دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه بودند (793N=) که تعداد 196 نفر از آنان بر اساس جدول بارتلت با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود که برای سنجش پایایی و روایی آن، به ترتیب ازضریب آلفای کرونباخ (84/0>?> 77/0) و پانل متخصصان استفاده شد. بر اساس یافتهها، نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی مثبت میباشد. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که متغیرهای توانایی کار گروهی، جنسیت و نوع سیستم آموزشی(شبانه/روزانه) بر نگرش آنان نسبت به یادگیری گروهی تأثیر معناداری دارند و در کل 26 درصد از تغییرات متغیر نگرش نسبت به یادگیری گروهی را تبیین میکنند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ توانایی کار گروهی؛ کشاورزی؛ نگرش؛ یادگیری گروهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Analysis Attitude of the Agricultural Students toward Group Learning, Razi University | ||
نویسندگان [English] | ||
Zahra Athari1؛ Kiumarse Zarafshani2؛ Ali Asghar Mirakzadeh3؛ Adel Soleymani4 | ||
چکیده [English] | ||
This research was carried out through a descriptive-correlation method with the purpose of Analyzing the Attitude of Agricultural Students toward Group Learning and the factors affecting it. The research population consisted of the agricultural students at Agricultural College of the Razi University (N=793) from whom a sample of 196 students were selected through Bartlett's Table and by Random Stratified Sampling Method. Data gathering instrument was a questionnaire the validity and reliability of which was confirmed through Cronbach's Alpha coefficient (0.77>?>0.84) and by a panel of experts. Results indicated that attitude of agricultural students toward group learning was positive. Results of structural equation modeling revealed that variables including team working ability, gender, educational system had meaningful effects on the attitude towards group learning, with these variables in total determining 26% of variation of attitude towards group learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Agriculture, Attitude, Education, Group Leaning, Team Working Ability | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,970 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,268 |