تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,101,589 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,208,204 |
ارزیابی عملکرد کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان در ایران با استفاده از مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا(EFQM) و ارائه مدل پیشنهادی ایجاد کتابخانه بینالمللی کودکان و نوجوانان | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 7، دوره 46، شماره 1 - شماره پیاپی 1158585، فروردین 1391، صفحه 129-150 اصل مقاله (1.51 M) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jlib.2012.28779 | ||
نویسندگان | ||
مینا ذاکرشهرک1؛ زهرا اباذری2 | ||
1دکترای کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران؛ | ||
2دانشیار گروه کتابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال | ||
چکیده | ||
هدف: پژوهش عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از مدل، مدل مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی (EFQM) ارزیابی میکند. روش:. این پژوهش به روش کمی و کیفی (Mixed Method) میباشد. از لحاظ ماهیت تحقیق، میتوان جزو مطالعات کاربردی محسوب نمود. جامعه آماری شامل سیاستگذاران و مدیران عالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میباشد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان دهنده این است که بر اساس مدل ارزیابی مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی (EFQM)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امتیاز 15/278 را از کل 1000 امتیاز ممکن کسب نموده است. نتایج بدست آمده نشان داد که با تامین اقدامات لازم، امکان ایجاد کتابخانه بینالمللی کودکان و نوجوانان در ایران وجود دارد. در پایان مدل پیشنهادی کتابخانه بینالمللی کودکان و نوجوانان نیز ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
الگوی ایجاد کتابخانه؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ مدل مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Performance Evaluation of The Center for Intellectual Development of Children and adolescents in Iran Using EFQM Model for Excellence and Suggested Model for Establishment of an International Children and Adolescent Library | ||
نویسندگان [English] | ||
mina zakershahrak1؛ Z Abazari2 | ||
چکیده [English] | ||
Objective: The present paper main objective is to evaluate the performance of CIDCA using EFQM model for excellence Methodology: A mixed method was used for the survey. Sample was drawn from CIDCA policy makers and senior management. Findings: Results indicate that based on the said model, CIDCA receives 278.15 out of the possible 1000 score. It is further demonstrated that by taking the necessary steps, it is possible to establish an international library for children and adolescents in Iran. A model for such library is also suggested. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Center for Intellectual Development of Children and Adolescents, EFQM Model for Excellence, Library, Model for Establishing Library | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,228 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,902 |