
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,691 |
تعداد مقالات | 72,219 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,107,610 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 101,910,925 |
بررسی تأثیر دما، درصد قیر و میزان تراکم بر مدول برجهندگی آسفالت | ||
نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری | ||
مقاله 5، دوره 45، شماره 7 - شماره پیاپی 1187001، اسفند 1390، صفحه 791-802 اصل مقاله (2.07 M) | ||
نویسندگان | ||
سید محمد هاشمی1؛ منوچهر لطیفی نمین2 | ||
1MSc. School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran. | ||
2Associate Professor, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran. | ||
چکیده | ||
در این تحقیق اثر پارامترهای دما، درصد قیر و میزان تراکم بر روی مدول برجهندگی1 آسفالت بررسی شدهاست. نمونههای آسفالتی با روش تراکم ژیراتوری2 متراکم شدهاند. برای تعیین مدول برجهندگی نمونهها، از آزمایش کشش غیر مستقیم3 استفاده شدهاست و نمونههای ساخته شده با تراکمها و درصد قیرهای مختلف در دماهای مورد نظر تحت آزمایش کشش غیر مستقیم قرار گرفتهاند. برای افزایش دقت در هر حالت دو نمونه آزمایش شده و نتایج به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج به دست آمده نشان میدهد، مدول برجهندگی آسفالت، با افزایش دما و درصد قیر کاهش یافته و با افزایش تراکم افزایش مییابد. نحوه تغییرات مدول برجهندگی برحسب دما، در صد قیر و تعداد دوران به کمک رابطهای که از نتایج این تحقیق به دست آمده تقریب زده شدهاست. مقایسه پیش بینیهای این رابطه با نتایج آزمایشگاهی نشان میدهد رابطه ارائه شده از دقت قابل قبولی برخوردار است. | ||
کلیدواژهها | ||
آزمایش کشش غیر مستقیم؛ تراکم ژیراتوری.؛ مدول برجهندگی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Study of the Effect of Temperature, Binder Content and Compaction on Resilient Modulus of HMA | ||
نویسندگان [English] | ||
S. M. Hashemi1؛ M. Latifi Namin2 | ||
چکیده [English] | ||
In this study, the effect of temperature, binder content and compaction on the resilient modulus of hot mix asphalt (HMA) were studied. The samples were prepared by using gyratory compaction method. The resilient modulus of samples that were prepared with different binder content and compaction effort were determined by Indirect Tensile Method (ASTM – D4123). To increase the accuracy, the tests were conducted on two similar samples and the results were discussed by using both tests. The results show that with increasing temperature, decreasing binder content and increasing compaction effort, the resilient modulus of hot mix asphalt increase. Based on the results of this study, the variation of resilient modulus with temperature, binder content and gyration number was estimated by using a mathematical model. Comparison of the prediction of this model with experimental results shows that the model is acceptable. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Gyratory Compaction., Indirect Tensile Test, Resilient Modulus | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,252 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,088 |