تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,507,357 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,771,089 |
- | ||
Journal of Entrepreneurship Research | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 1 - شماره پیاپی 1498، مرداد 2007 اصل مقاله (243.27 K) | ||
چکیده | ||
The development and evolution of any system–person, organization–nation depends on how the system succeeds to bridge the gap between what the system knows and what the system does (with the knowledge). We call this the gap between knowing and doing or the knowing-doing gap. If the system does not do what it knows, it will lose out in competition with other systems, its relative performance in any field will decline, it may run into stagnation and face destruction. When a system succeeds to do what it knows, the knowledge of the system will increase in time, giving the system new opportunities for doing. There is positive feedback between knowing and doing. Many nations are unable to make use of the knowledge pool available in the world. They prefer to stagnate. For the science/university system we observe, that a lot of knowledge and capabilities, learned and acquired, do not make into the economy. We also observe firms endowed with first class engineers and scientists, producing sometimes outstanding knowledge, even protected by patents, but somehow this knowledge idles around, does not find its way into new products or technology. It seems that “something” is missing in the concept of the knowledge society, knowledge management and similar ideas. That something is the factor which bridges the gap between knowing and doing, that transforms knowledge into action. We call this factor entrepreneurship and the persons bridging the gap entrepreneurs. Our focus is on academic entrepreneurs, those bridging the gap between knowledge produced in the system of science and the problems they face when applying this knowledge in the economy. We call academic institutions, who try to bridge the gap between knowing and doing the entrepreneurial university. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
انعطاف پذیری دانش و کارآفرینی دانشگاهی | ||
چکیده [English] | ||
توسعه و تکامل هر مجموعهی سیستمـ فرد یا سازمانـ ملت به این نکته وابسته است که آیا سیستم در پر کردن فاصله بین آنچه که سیستم میداند و آنچه که سیستم انجام میدهد موفق بوده است. ما این حالت را فاصله بین دانش و عمل یا فاصله علم- عمل مینامیم. اگر سیستم آنچه را که میداند انجام ندهد، در رقابت با سایر سیستمها بازنده خواهد بود و عملکرد نسبیاش درهر زمینهای کاهش خواهد یافت و ممکن است به سمت رکود رفته و با نابودی مواجه شود. هنگامی که یک سیستم، موفق به انجام آنچه میداند میشود، دانش سیستم در طول زمان افزایش می یابد و به سیستم، فرصتهای جدیدتری برای عمل، ارائه میدهد. بین دانش و عمل، بازخورد مثبتی وجود دارد. بسیاری از ملتها در استفاده از ذخایر دانش جهانی ناتوان هستند و به ناچار به این گزینه تن می دهند که دچار رکود شوند. برای سیستم علمی و دانشگاهی مشاهده میکنیم که بسیاری از دانشها و تواناییهایی که یادگرفته شده و بدست آمدهاند، در اقتصاد وارد نمیشوند. همچنین میبینیم بنگاههایی که دارای مهندسان و دانشمندان درجه یک هستند، گاهی اوقات دانشهای چشمگیری تولید میکنند که حتی آنها را ثبت نیز میکنند. اما این دانش به گونه ای تلف میشود و راه خود را به سمت محصولات و تکنولوژی جدید پیدا نمیکند. به نظر میرسد که "یک چیز" در مفاهیم حشر و نشر دانش، مدیریت دانش و مفاهیم مشابه وجود ندارد. این"چیز" عاملی است که فاصلهی بین دانش و عمل را پر می کند. ما این عامل را کارآفرینی و به شخصی که این فاصله را پر می کند کارآفرین میگوئیم. تمرکز ما بروی کارآفرینان دانشگاهی می باشد، کسانی که به هنگام کاربردی کردن این دانش در اقتصاد، فاصلهی بین دانش تولید شده در سیستم دانشی و مسائلی که با آنها مواجه میشوند را پر میکنند. ما مؤسسات دانشگاهی را که سعی بر پرکردن این فاصله بین دانش و عمل را دارند دانشگاه کارآفرین میخوانیم. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
انتقال دانش, انرژی کارآفرینانه, انواع و نقشهای کارآفرینان, تکامل, توسعهی اقتصادی, دانش, دانشگاه کارآفرین, فاصلهی دانش و عمل, کارآفرین, نوآوری, نوآوری پایهای و نوآوری موج بلند | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,165 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,733 |