
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,902,841 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,952,870 |
کنوانسیون رتردام (2) | ||
مطالعات حقوق خصوصی | ||
مقاله 10، دوره 43، شماره 2، شهریور 1392، صفحه 171-190 اصل مقاله (203.97 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jlq.2013.35276 | ||
نویسندگان | ||
علیرضا محمد زاده وادقانی* 1؛ کتایون کاردان2 | ||
1دانشیار گروه حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران | ||
2کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکز | ||
چکیده | ||
نخستین معاهدۀ مصوب در سطح بینالملل در زمینۀ حمل و نقل دریائی معاهدۀ بروکسل (لاهه) مصوب 1924 . م است. حمایت گسترده کشورهای دارای ناوگان دریائی از این معاهده از یک سو و وجود خلأ قانونی از سوی دیگر موجب شد که این معاهده در سطح جهان با اقبال همگانی مواجه گردیده و عمری طولانی داشته باشد. گذر زمان همراه با نوع آوریها و تحولات فنی نارسائی معاهده را در ایجاد توازن بین طرفهای قرارداد حمل و نقل آشکار ساخت. به منظور رفع اشکال با تلاش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد معاهدۀ هامبورگ در سال 1978 متولد شد. معاهده اخیر به علت بی مهری کشورهای دارای ناوگان دریائی مواجه با شکست شد. اخیراً معاهده رتردام در سال 2008. م با هدف جلب رضایت کشورهای صاحب ناوگان دریایی که عمدتاً صنعتی اند و نیز کشورهای صاحب کالا که عموماً کشورهای در حال رشد میباشند به تصویب رسیده است. اینک ترجمه متن معاهده به خوانندگان محترم تقدیم میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
حمل و نقل دریائی؛ رتردام؛ تحویل کالا؛ تأخیر؛ سقف مسوولیت؛ مهلت اقامه دعوا؛ داوری؛ کناره گیری؛ اصلاح کنوانسیون | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ROTERDAM RULES | ||
نویسندگان [English] | ||
Alireza MohammadZadeh1؛ Katayoon Kardan2 | ||
1Law Department, U Associate Professor,Private niversity of Tehran | ||
2Master Private Law,University of Azad | ||
چکیده [English] | ||
The first international convention on maritime transportation is the Brussels’ Convention of 1924. This convention was widely accepted throughout the world and; thus, lasted for a long time due to the widespread support of the countries possessing fleet for this convention and the lack of existence of a legal document in terms of maritime transportation. The passage of time together with innovations and technical developments proved the inadequacy of this convention in balancing between the transport contractors. Hence, with the efforts of the United Nations Conference on Trade and Development, the Hamburg Convention was ratified in 1978. The Hamburg Convention; however, faced failure as it was not widely accepted by the countries possessing fleet. In 2008, the Rotterdam Convention was ratified with the aim of gathering the consent of countries possessing fleet which are mostly developed countries and the countries possessing goods which are mostly developing countries. This article presents the translation of the text of the Rotterdam Convention. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Maritime transportation, Rotterdam, Goods delivery, Delay, Liability cap, Deadline to file a lawsuit, Arbitration, Resignation, Amending the convention | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,572 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,312 |