تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,112,100 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,215,962 |
Providing a Model for Setting Priorities in KM for Improving Customer Relationship Management (Case study: Sepah Bank) | ||
Journal of Information Technology Management | ||
مقاله 4، دوره 5، شماره 3، بهمن 2013، صفحه 63-82 اصل مقاله (762.69 K) | ||
نوع مقاله: Research Paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jitm.2013.36504 | ||
نویسندگان | ||
Narges Rezaei-Malek* 1؛ Reza Radfar2 | ||
1M.Sc.in Information Technology Management, Azad University, E Campus, Tehran, Iran | ||
2Associate Prof. in Industrial Management, Azad University, Science & Research Branch, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
In recent decade, with increasing competition, attracting and retaining customers are known as the most valuable competitive tool for many organizations. Customers have a key role in success of businesses, so the managing of customers' relationship is one of organization priorities. Although some organizations have customer relationship management, they are not able to absorb customer satisfaction. With formation of private banks in Iran, state banks were exposed with many problems in marketing. This article has attempted to present a model of improving customer relationship management with knowledge management by managing efficiency and priority knowledge of the organization. Therefore knowledge management factors including customer knowledge, staff knowledge, knowledge of the market that are called independent variables and customer relationship management variables (management services, complaints, suggestions) were identified as dependent variables, were selected. Bank Sepah was chosen as the sample. For data analysis, structure equation model and lisrel software are used. | ||
کلیدواژهها | ||
Knowledge Management؛ Customer relationship management؛ Customer Knowledge؛ Market knowledge؛ Staff Knowledge | ||
عنوان مقاله [English] | ||
مدلی برای اولویتدهی عوامل مدیریت دانش در بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری (مطالعه موردی: بانک سپه) | ||
نویسندگان [English] | ||
نرگس رضائی ملک1؛ رضا رادفر2 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی تهران، ایران | ||
2دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
در دهه اخیر با افزایش رقابت، جذب و حفظ مشتری که باارزشترین رکن رقابت شمرده میشود، از اهمیت بالایی برخوردار شده است و بسیاری از سازمانها آن را کلید موفقیت در کسبوکار میدانند. برخی از سازمانها با وجود بهرهمندی از مدیریت ارتباط با مشتری، قادر به جذب رضایت مشتری نیستند. برای نمونه با شکلگیری بانکهای خصوصی، بانکهای دولتی دچار مشکلات عدیدهای در بازار رقابت شدند. این نوشتار تلاش دارد تا با ارائه مدلی برای اولویتدهی انواع دانش و مدیریت بهینهتر دانش در سازمان، مدیریت ارتباط با مشتری را بهبود بخشد. برای این امر، عوامل مدیریت دانش به سه عامل دانش مشتری، دانش کارکنان و دانش بازار دستهبندی و متغیرهای مستقل این پژوهش در نظر گرفته شدند. همچنین مدیریت ارتباط با مشتری (مدیریت خدمات، شکایتها، پیشنهادها) نیز، متغیر وابسته شمرده شدند. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها، از روش معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل استفاده شده است و تأثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری، در مطالعه موردی بانک سپه مورد ارزیابی قرار گرفته شد. در انتها نتایج گزارش شده است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
: مدیریت دانش, مدیریت ارتباط با مشتری, دانش مشتری, دانش بازار, دانش کارکنان | ||
مراجع | ||
آلبرتو، ک. (1383). نقش منابع هوشمند در مدیریت دانش. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 19 (3): 88-77. الهی، ش. و قدس الهی، الف. (1390). ارزیابی آمادگی فرهنگی سازمان جهت پیادهسازی موفقیت آمیز مدیریت دانش با رویکرد FMCDM (مطالعه موردی در بانک مرکزی ایران). پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 27 (1): 261- 233. ایرانژاد پاریزی، م. (1378). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی: مدیریت، اقتصاد، حزیرداری و سایر رشتههای ذیربط، تهران: نشر مدیران تهران. بقایی نیا، م. (1386). مدیریت دانش، پرتو ملت، نشریه بانک ملت. سال دوم، شماره 16. جمالی فیروزآبادی، ک.؛ دارنده، ا.؛ ابراهیمی، ب. (1386). ارائه چارچوب مدیریت دانش مشتری بر مبنای استقار مدیریت دانش و مدیرت ارتباط با مشتری. بتسا مقالات مهندسی صنایع و نرم افزار. حسنقلیپور، ط.؛ سیدجوادین، ر.؛ روستا، ا.؛ خانلری، الف. (1391). مدل ارزیابی فراین مدیریت ارتباط با مشتری در بانکهای تجاری خصوصی کشور. مدیریت فناوری اطلاعات، 4(10): 62- 41. رنجبر فرد، م.؛ اقدسی، م.؛ البدوی، الف و حسنزاده، م. (1392). شناسایی موانع مدیریت دانش برای چهارنوع فرآیند کسبوکار. مدیریت فناوری اطلاعات، 5 (1): 88-61. شفیعی نیکآبادی، م.؛ فیضی، ن.؛ الفت، د. و تقوی فرد، الف. (1391). ساختار چند بعدی جهت تبیین اثر فرهنگ سازمانی بر انتقال، اشتراک و توزیع دانش در زنجیره تامین صنعت خودروسازی: با تأکید بر بهبود عملکرد زنجیره تأمین. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 28 (1): 127-103. عارف نژاد، م.؛ امیرخانی ط. و سبحانی م. (1391). تبیین عوامل موفقیت سیستمهای اطلاعاتی با تأکید بر نقش سازمانی و یادگیری سازمانی (مطالعه موردی سازمان صنایع و معادن استان اصفهان). مدیریت فناوری اطلاعات، 4 (12): 114- 89. علی بیک، ر.؛ هراتی، ا. و امیر میران، م. (1384). مدیریت ارتباط با مشتری، بخش هفدهم تحقیق و توسعه، تهران: چاپ شهر. فدایی نژاد، م.؛ صادقی شریف؛ ج، بناییان، ح. (1390). طراحی سیستم پشتیبان تصمیمگیری جهت مدیریت بانکی از منظر تجهیز منابع (مورد پژوهشی بانک کشاورزی). مدیریت فناوری اطلاعات، 3(6): 108- 89. فرهودی، ف. و درودی، ف. (1387). لزوم بهکارگیری مدیریت دانش در افزایش سطح کیفی فعالیتهای سازمانهای نوین. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 24 (2): 104 – 89. مک، د. (2002). مدیریت دانش. ترجمه بدری نیک فطرت. تهران: کیفیت و مدیریت. موسیخانی، م. و ترکزاده، س. (1391). ارائه مدلی از عوامل مؤثر بر تبلیغات مثبت توسط مشتری در بانکداری الکترونیکی. مدیریت فناوری اطلاعات، 4 (13): 170-157. هومن، ح. (1384). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت، چاپ اول. Campbell, A.J. (2003). Creating customer knowledge competence: managing customer relationship management programs strategically. Industrial Marketing Management, 32(5): 375-383.
Chan, S.L. and Lp, W.H. (2011). A dynamic decision support system to predict the value of customer for new product development. Decision Support Systems. 52(1): 178-188.
Cillo, P. (2005). Fostering Market Knowledge Use in Innovation:: The Role of Internal Brokers. European Management Journal. 23(4): 404-428.
Croteau, A.M. and Li, P. (2003). Critical Success Factors of CRM Technological Initiatives. Canadian Journal of Administrative Sciences / Revue Canadienne des Sciences de l'Administration, 20(1): 21-32.
Dielewicz, J. (2007). Sample Solutions as First Step to Knowledge Management, A Case Study. School of Engineering, Blinking Institute of Technology, 25 (520): 156-172.
Dous, M., et al. (2005). Knowledge Management capabilities in CRM Knowledge Management capabilites: Making knowledge for, from and about customers work, in In Proceedings of the eleventh Americas conference on information systems Omaha, NE, USA: 167–178.
Garrido, M. A. and Padilla, M. A. (2011). Analyzing the impact of knowledge management on CRM success: The mediating effects of organizational factors. International Journal of Information Management, 5 (31): 437-444.
Guo, Y. C. and Niu, D.X. (2007). A Knowledge-Based IntelligentI System For Power Customer Servise Management, in Machine Learning and Cybernetics, International Conference on 2007, IEEE: Hong Kong. PP. 2030-2925.
Li, E. H. (2001). Mapping for Eelectronic Comminucation System Designe. Management & Information Journal, 37(2): 161-185.
Lin, Y., Su, H.Y. & Chein, S. (2006). A knowledge-enabled procedure for CRM. Industrial Marketing Management, 35(11): 446-456.
Liu, Y., Li, Y. and J. Xue.(2010). Transfer of market knowledge in a channel relationship: Impacts of attitudinal commitment and satisfaction. Industrial Marketing Management, 39(2): 229-239.
Love, P., et al. (2009). Beyond the Red Queen syndrome: CRM technology and building material suppliers. Engineering, Construction and Architectural Management, 16(5): 459-474.
Marquardt, M. (2002). Building the Learning Organization Mastering the Five Elements for Corporate Learning. Palo Alto: Davies-Blakm Press.
Radfar, R., Rezaei-malek, N. (2012). Improving performance of customer relationship management through applying knowledge management, Internatiol Journal of Management and Business Research, 2(2): 136-150.
Reinartz, W., Krafft, M., Hoyer, W. D. (2004). The customer relationship Management process: Its measurement and impact on performance. Journal of Marketing Research, 41(3): 293 - 305.
Rouholamini, M. and Venkatesh, S. (2011). A Study of Customer Relationship Management Iranian Banking Industry. International Journal of Information Technology and Knowledge Management, 4(2): 723-729.
Sin , L.Y. M., Tse, A.C.B. and Yim, F.H.K. (2005). CRM conceptualization and scale development. European Journal of Marketing, 39(11/12): 1264–1290.
Stafyla, A. (2003). CRM and customer-centric KM: an empirical research. Business Process Management Journal of Business Research, 9(2): 26-35. Zablah, A.R., Bellenger, D.N. and Johnston, W.J. (2004). An evaluation of divergent perspectives on customer relationship management: Towards a common understanding of an emerging phenomenon. Industrial Marketing Management, 33(6): 475-489.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 11,503 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 9,892 |