![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,694,093 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,923,600 |
تحلیل مؤلفه های مؤثر بر خلاقیت آموزشگران کشاورزی | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 10، دوره 44، شماره 3، مهر 1392، صفحه 453-462 اصل مقاله (544.49 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ijaedr.2013.50232 | ||
نویسندگان | ||
علی اصغر میرکزاده* 1؛ وحید علی آبادی2؛ نیشمان کریمیان2 | ||
1استادیار دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف بررسی خلاقیت آموزشگران کشاورزی و متغیرهای زمینهای مؤثر بر آن انجام شد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و تحقیق از انواع تحقیقات کاربردی–توسعهای بود. جامعۀ آماری تحقیق، آموزشگران مراکز آموزش کشاورزی استان کرمانشاه بودند(60 نفر) که به صورت سرشماری بررسی شدند. ابزار تحقیق پرسشنامهای بود که بر مبنای پرسشنامۀ اندازهگیری تفکر خلاق تورنس و هیلگارد بسط یافت. نتایج نشان داد که خلاقیت آموزشگران در حد نرمال با چولگی منفی به سمت متوسط به بالاست. نتایج آزمون همبستگی، گویای این است که تنها بین متغیرهای استعداد ارائۀ ایدههای بدیع و تازه، استعداد بهکارگیری ایدههای بدیع و تازه، سرعت شناسایی فرصتها و تهدیدهای مرتبط با شغل، استقلالطلبی، ریسکپذیری، اعتماد به نفس و سابقۀ کاری با میزان خلاقیت و تفکر خلاق آموزشگران کشاورزی رابطۀ مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که متغیر استعداد ارائۀ ایدههای بدیع و تازه، استعداد بهکارگیری ایدههای بدیع و تازه، استعداد توجه به جزئیات، اعتماد به نفس و استقلالطلبی، در مجموع 40 درصد از تغییرات متغیر خلاقیت آموزشگران کشاورزی را تبیین میکنند. | ||
کلیدواژهها | ||
آزمون تورنس؛ آموزش خلاقیت؛ آموزشگران کشاورزی؛ تفکر خلاق؛ خلاقیت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysis the Effective Component on Agricultural Educator’s Creativity | ||
نویسندگان [English] | ||
Ali Mirakzadeh1؛ Vahid Aliabadi2؛ Nishtaman Karimiyan2 | ||
1Assistant professor of Razi university, Razi Universities, Tehran, Iran | ||
2Ms.c students, Tarbiyat Modares Universities, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The main purpose of research was Analysis of Agricultural educator's creativity and investigating it's relation with effective contextual variables. Research method was descriptive- survey and applied-developmental methods were used. Statistical population consisted of agricultural educators of Agricultural education centers in Kermanshah province (N=60) that studied by census method. Research instrument was questionnaire that developed based on Torrance Tests of Creative Thinking (TTCT) and Hilgard test. Result showed that the educator’s creativity was normal with negatively skewed. Results of correlation coefficient test showed that there was positive significant correlation between, talent of creation novel and new idea, talent of application of novel and new idea, rapidity for recognition of opportunity and threats related with job, independently spirit, risk acceptance, self-confidence and experience in education with creativity and creative thinking of agricultural educators. Also results showed that these variables: talent of creation novel and new idea, talent of application of novel and new idea, talent of consideration to details, independently spirit and self-confidence totally explained 40 percent of variance of agricultural educator creativity. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
agricultural educator, Creativity, Creative thinking, education of creativity, torrance tests | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,276 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 990 |