تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,525,770 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,789,054 |
بررسی علل خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد حرف تعریف اسپانیایی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 2، مهر 1391، صفحه 5-21 اصل مقاله (505.94 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2012.50915 | ||
نویسنده | ||
پردیس پرویزی | ||
همکاری با دانشگاه تهران به منظور انجام فرآیند جذب هیئت علمی | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق، کمک به آموزش برخی از جنبههای خاص بکارگیری حرف تعریف در زبان اسپانیایی به دانشجویان و زبانآموزان ایرانی است که تاکنون بدان پرداخته نشده است. حرف تعریف یکی از موضوعات بسیار بحثبرانگیز در زبان اسپانیایی است که اختلاف نظرات فراوانی در خصوص عملکردهای آن وجود دارد. این اختلافات مشکلات بسیاری را در فراگیری حرف تعریف توسط دانشجویان و علاقهمندان به زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم پدیدآورده است. بنابراین، با استفاده از روش تجربی تحقیقی، پرسشنامهای به منظور ارزیابی توانایی زبانآموزان ایرانی[1] در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته تهیه شد که در این مقاله کاربردهای مختلف این عنصر زبانشناسی را در قالب الگویی مشخص در سه دسته دستوری، نحوی و معنایی تقسیمبندی کرده و به بررسی خطاهای زبانآموزان پرداختیم و عوامل اصلی تأثیرگذار در بروز این خطاها را به منظور تسهیل در درک و فراگیری حرف تعریف مورد شناسایی قرار دادهایم. [1]- منظور از زبانآموزان ایرانی، فارس زبانانند. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیلخطا؛ زبانآموزان؛ آموزش حرف تعریف؛ زبان اسپانیایی؛ زبانشناسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Study of the Causes of Errors Made by Iranian Learners in the Application of Spanish DefiniteArticles | ||
نویسندگان [English] | ||
Pardis Parvizi | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research is to help instruct students the particular aspects of using articles in the Spanish language, a concept that has not yet been thoroughly studied by researchers. Articles are one of the most controversial issues in the Spanish language, since there are many controversies about their uses and functions. These differences creates many difficulties in learning the article for students taking Spanish as a secondlanguage. Therefore, through an experimentalstudy composed of a questionnaire that aimed at assessing Iranian learners’ competencies in three levels,an introductory level, an intermediate level and an advanced level, this paper aims to present the differentapplications of this linguistic element in the form of a specific model, divided into three categories,i.e., grammatical, syntactic and semantic. The study of learners’ errors in each of these categories will be discussed. Finally, the main factors affecting these errors in order to facilitate the understanding and learning of the article are identified. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Error Analysis, learners, Teaching Definite Articles, Spanish language, Linguistics | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,470 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 801 |