تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,525,856 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,789,354 |
بررسی برنامة درسی رشتة مترجمی زبان آلمانی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 2، دوره 2، شماره 2، مهر 1391، صفحه 23-42 اصل مقاله (278.74 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2012.50916 | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا دوستی زاده* 1؛ محمود خدابنده2 | ||
1دانشگاه تهران | ||
2دانشجوی دکترای آموزش زبان آلمانی دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران ، ایران | ||
چکیده | ||
در تدوین و تنظیم و نگارش برنامة درسی، برنامهریزان و کارشناسان و محققان باید از آخرین پیشرفتها و دستاوردهای علمی در این زمینه بهره جویند، عدم دقت لازم به این امر، سرانجام باعث افت کل نظام آموزشی میشود. نویسندگان مقالة پیش رو در نظر دارند در ابتدا به کوتاهی، دانشگاههای ایران را که در آنها زبان آلمانی، با گرایشهای مختلف، آموخته میشوند، معرفی کنند و سپس به تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی برنامة درسی موجود در رشتة مترجمی زبان آلمانی در مقطع کارشناسی گروه زبان آلمانی دانشکدة زبانهای خارجی مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به برنامة درسی و تأثیر آن بر ارائة رشته بپردازند و نقاط ضعف و قوت آن را مطرح کنند. در پایان مقاله، یافتهها و نتایج حاصل از تحقیق در قالب پیشنهادها و توصیهها و ارائه راهکارهایی برای بهبود و ارتقای سطح کیفی وکمی این رشته ارائه میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامة درسی؛ ساختار آموزشی؛ مهارتهای زبانی؛ آموزش مترجم؛ یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluating the BA Curriculum Program for “German Language and Translation” at Islamic Azad University of Tehran | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad reza doostizadeh1؛ Mahmoud Khodabande2 | ||
چکیده [English] | ||
Undoubtedly, curriculum planers, experts and researchers should benefit from the latest scientific advances and achievements when developing the curricula. Overlooking this critical concept will lead to a decline in the educational system, and may cause irremediable damages to the process of education. This article primarily aims at briefly introducing the Iranian universities that offer German Language Programs with different subfields, and secondly aims at analyzing, criticizing and studying the current BA curriculum program for German Language and Translation offered by the German Department of the Faculty of Foreign languages at Payambar Akram Complex, Islamic Azad University. The objective is to present the program’s weaknesses and strengths. Results and new findings will be offered as suggestions, recommendations and solutions for improving and raising the quality of this field as a major university program. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational Structure, Revision, German language and Translation, BA Program, Language Learning Process | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,301 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,727 |