تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,525,861 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,789,376 |
تأثیر برونگرایی و درونگرایی بر درستی ساختاری، روانی بیان و تراکم واژگانی مهارت گفتاری فارسیزبانان فراگیر زبان ژاپنی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 2، مهر 1391، صفحه 99-113 اصل مقاله (265.41 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2012.50920 | ||
نویسندگان | ||
سعیده قیطانچی* 1؛ داوود برزآبادی فراهانی؛ هاجر بابایی ماهانی2 | ||
1کارشناس ارشد آموزش زبان ژاپنی، دانشکدة زبانها و ادبیات خارجی، دانشگاه تهران، ایران | ||
2هیئت علمی | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر به منظور پاسخ به این سؤال طراحی شد که آیا نوع شخصیتی برونگرا یا درونگرای فارسیزبانان فراگیر زبان ژاپنی تأثیری بر میزان درستی ساختاری، روانی بیان و تراکم واژگانی گفتار ژاپنی آنها داردیا خیر. بدین منظور 65 نفر ازدانشجویان زبان و ادبیات ژاپنی که در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بودند، به عنوان آزمودنیها مورد استفاده قرار گرفتند. ابتدا از آنان خواسته شد تا به پرسشنامة شخصیتی آیزنک پاسخ دهند. بعد از مشخص شدن نوع شخصیتی شرکتکنندگان، از آنان آزمـون مصـاحبة ایفـای نقش (Role-play) گرفته شد و اطلاعات آن ضبط گردید. سپس نمرة شرکتکنندگان در درستی ساختاری، روانی بیان و تراکم واژگانی مشخص شد. سرانجام با استفاده از آزمون t مستقل، مشخص شد که گرچه نوع شخصیتی آزمودنیها اثر معنیداری به نفع دانشجویان درونگرا بر میزان درستی ساختاری و تراکم واژگانی دارد، ولی نوع شخصیتی اثر معنیداری بر روانی بیان ندارد. توجه به نتایج این تحقیق اهمیت شناخت آموزگار را از جنبههای مختلف شخصیت زبانآموزان، از جمله درونگرا و برونگرا بودن آنان به عنوان وسیلهای برای بهبود و تسهیل روند آموزش زبان مورد تأکید قرار میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
برونگرایی؛ درونگرایی؛ درستی ساختاری؛ روانی بیان؛ تراکم واژگانی؛ زبان ژاپنی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Introversion/ Extroversion of Iranian Students of Japanese on Their Speaking Ability in Terms of Accuracy, Fluency and Lexical Density | ||
نویسندگان [English] | ||
Saeadeh Gheytanchi1؛ Davood Borzabadei Farahani؛ Hajar Babaei2 | ||
چکیده [English] | ||
The present study was carried out to find if the personality traits of introversion and extroversion have any effects on the speaking ability of Iranian students of Japanese in terms of accuracy, fluency and lexical density. To this end, 60Iranian students of Japanese were given the Eysenck personality inventory; they were also given a role play interview test to elicit speaking samples from them. The application of the t-test procedure revealed that there is a significant difference between the subjects in accuracy and fluency in favor of the introverts. However, no significant difference was found between the two groups in respect of fluency. The findings of the study accentuate the need for teachers to heed their students’ personality trait as a means for the betterment of teaching practice in relation to speaking skills. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Extroversion and Introversion, Accuracy, Fluency, Lexical Density | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,423 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,512 |