تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,525,835 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,789,294 |
نگرش زبانآموزان بزرگسال و نوجوان ایرانی نسبت به دریافت بازخورد شفاهی از معلم و همکلاسیها | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 2، مهر 1391، صفحه 115-135 اصل مقاله (291.04 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2012.50921 | ||
نویسندگان | ||
شیوا کیوان پناه* 1؛ سید محمد علوی2؛ سجاد سپهری نیا3 | ||
1هیات علمی دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران | ||
2دانشگاه تهران | ||
3University Of Tehran | ||
چکیده | ||
باوجود حجم زیاد مطالعات انجام شده در زمینۀ بازخورد مقابلهای، محققان معدودی به بررسی نگرش زبانآموزان به این نوع بازخورد پرداختهاند و همین مطالعات اندک نیز نتایج مختلف و گاه متضادی دربرداشته است. در عین حال، هیچ پژوهشی برای یافتن عوامل موثر بر شکلگیری این نگرشها انجام نگرفته است. مطالعۀ حاضر به بررسی نگرش زبانآموزان ایرانی به دریافت بازخورد از معلم و همکلاسیها و همچنین نقش سن در نگرش آنها پرداخت. بدین منظور، پرسشنامهای میان 136 زبانآموز توزیع شد. نتایج حاکی از نگرش مثبت زبانآموزان ایرانی نسبت به دریافت بازخورد از همکلاسیها و همچنین وجود رابطۀ معنادار میان سن زبانآموزان و نگرش آنها نسبت به دریافت بازخورد از همکلاسیها و معلمان و همچنین دریافت انواع بازخورد شفاهی بود. برخلاف نوجوانان که در مقایسه با بزرگسالان بیشتر به دریافت بازخورد از همکلاسیهای خود متمایل بودند، زبانآموزان بزرگسال بیشتر خواهان دریافت بازخورد از معلم خود بودند. علاوه بر آن، از میان انواع بازخورد، بزرگسالان بازخوردهای تلویحی را ترجیح میدادند، در صورتی که زبانآموزان نوجوان مایل به دریافت بازخورد واضح بودند. نتایج پژوهش حاضر بر اهمیت آگاهی مدرسان زبان نسبت به نگرش زبانآموزان و عوامل موثر بر شکلگیری این نگرشها دلالت دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
سن؛ بازخورد مقابله ای؛ بازگویی صحیح؛ استخراج؛ بازخورد همکلاسی؛ بازخورد معلم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Adult and Young Language Learners' Preferences for Oral Corrective Feedback | ||
نویسندگان [English] | ||
Shiva Keyvanpanah1؛ deyed Mohammad Alavi2؛ Sajjad Sepehrinia3 | ||
2The University of Tehran | ||
چکیده [English] | ||
Recent interaction studies have focused on the relationship between interactional feedback and L2 development. Despite the large body of knowledge in this regard, few studies have examined learners’ preferences for interactional feedback. Besides, different findings have been reported concerning learners’ preferences for feedback and none has examined the factors accounting for the variation in the results.Thus, the present study considered the role of age in forming language learners’ preferences for oral corrective feedback. A feedback questionnaire was distributed among 136 language learners. The results confirmed the relationship between age of the learners and their preferences. While adults were more inclined towards only-teacher feedback, younger learners were more in favor of peer feedback. Adults also had a higher preference for implicit recast while younger learners were more positively oriented towards explicit recast. The results suggested the need for teachers to take into consideration learner characteristics and their perceptions when correcting their errors. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
age, Interactional Feedback, Recast, Elicitation, Peer Feedback, Teacher Feedback | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,322 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 743 |