![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,525,775 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,789,069 |
بررسی و آسیبشناسی روش تدریس در آموزش زبان خارجی از دیدگاه معلمان | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 9، دوره 2، شماره 2، مهر 1391، صفحه 149-170 اصل مقاله (306.45 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2012.50923 | ||
نویسندگان | ||
مصطفی مرادی مقدم* 1؛ فرهمن فرخی2 | ||
1دانشگاه فردوسی مشهد | ||
2دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز، دانشیار آموزش زبان انگلیسی | ||
چکیده | ||
دیدگاهها و نظریههای متعددی در صدد مرتفع کردن چالش «بهترین روش آموزش زبان خارجی» بهوجود آمد که هر نگره روش و اصول مشخصی را به لحاظ زبانشناسی و روانشناسی دنبال میکرد. سرانجام، در دورۀ موسوم به پساروش[1]، نتیجه چنین شد که روشی جادویی برای آموزش زبان وجود ندارد، بلکه روش تدریس سازگار با اصول تجربی و بومیسازی شده میتواند فضای آموزشی مطلوبی را فراهم آورد. در تحقیق حاضر، در راستای ارائۀ راهبردهای ارتقاء کیفیت آموزش زبان خارجی، ضمن بررسی «دانش آموزشی» معلمان با استفاده از الگوی ارائه شده توسط گتبونتون[2] (١٩٩٩)، به آسیبشناسی و مطالعۀ روش تدریس مؤثر از دیدگاه معلمان پرداخته شده است. پس از آسیبشناسی روش تدریس، معلمان عواملی مثل مدیریت زبانآموز، کیفیت آموزش، بازدهی آموزش، تخصص، شخصیت و سیاستهای آموزشی را معیارهای تشخیص تدریس موثر ذکر کردند. مشاهدۀ روش تدریس معلمان زبان انگلیسی نیز نشان داد که تفاوتهایی در «دانش آموزشی» معلمان کمتجربه و باتجربه از لحاظ شناختی وجود دارد. [1]- postmethod [2]- Gatbonton | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان خارجی؛ آﺳﻴﺐشناسی تدریس؛ دانش آموزشی؛ ارزیابی تکوینی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Investigation and Pathology of Foreign Language Methodology From the Teachers’ Viewpoints | ||
نویسندگان [English] | ||
mostafa morady moghaddam1؛ Farahman Farrokhi2 | ||
چکیده [English] | ||
There have been many theories and paradigms trying to provide answers to the challenge of the best method. After the rise of many colorful language teaching methods, in postmethod era, it was postulated that there is no magic formula to teach a foreign language but that a localized methodology based on learners and teachers’ experience will have suitable results. In this article, after investigating teachers’ pedagogical knowledge according to Gatbonton model (1999), we have studied the pathology of teaching methodology based on the teachers’ viewpoints. To figure out teachers’ pedagogical knowledge, the present researchers observed thirty five EFL teachers. After the pathology of teaching, teachers reportedthat to assess the quality of effective teaching, such criteria as learner management, teaching quality, educational output, expertise, personality and educational policies should be taken into consideration. The observation of EFL classes revealed that there are some differences in novice and experienced teachers’ pedagogical knowledge. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Foreign Language Teaching, Pathology of Teaching, Pedagogical Knowledge, Formative Assessment | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,762 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,067 |