تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,513 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,130,064 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,236,635 |
تعیین شاخصهای مدل ارزیابی متوازن در دانشگاه های دولتی- مورد مطالعه: دانشگاه الزهرا(س) ( با تأکید بر منظر یادگیری و رشد) | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 2، دوره 14، شماره 4، دی 1395، صفحه 961-980 اصل مقاله (652.15 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jomc.2016.60487 | ||
نویسندگان | ||
رضوان حجازی1؛ علی رحمانی2؛ آرزو مصلی نژاد* 3 | ||
1استاد، دانشکدة علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران | ||
2دانشیار، دانشکدة علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران | ||
3کارشناسارشد حسابداری، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
در سالهای اخیر نگرانی مسئولان دانشگاهها دربارة مدیریت عملکرد افزایش یافته است. در دنیای پیچیده و پررقابت کنونی، موفقیت دانشگاهها بدون استراتژیهای مناسب و روشهایی برای ارزیابی میزان دستیابی به آنها امکانپذیر نیست. مدل ارزیابی متوازن با تأکید بر استراتژیهای سازمان و تعیین اهداف و سنجههای کلیدی و ایجاد توازن بین آنها، سعی در مدیریت و ارزیابی سازمانهای پیچیده دارد. هدف اصلی این پژوهش، تعیین سنجههای کلیدی ارزیابی عملکرد، مربوط به منظر یادگیری و رشد در دانشگاه است. جامعة آماری این پژوهش مدیران، کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) بودند که نمونهای براساس فرمول کوکران و به روش تصادفی ساده از بین آنها انتخاب شد. این تحقیق به لحاظ هدف، از نوع کاربردی و ابزار شیوة گردآوری داده در این پژوهش پرسشنامه است. همچنین، بهمنظور بررسی راهبردها با مدل ارزیابی متوازن، آزمون میانگین یک جامعهو بهمنظور رتبهبندی سنجهها، آزمون فریدمن بهکار گرفته شد. در نهایت، سنجههای مناسب در منظر یادگیری و رشد، برای دانشگاه استخراج، و نقشة استراتژی و کارت ارزیابی متوازن در این منظر ترسیم شد. | ||
کلیدواژهها | ||
استراتژی؛ دانشگاه؛ سنجه؛ مدل ارزیابی متوازن؛ منظر رشد و یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Determination of measures of Balanced Scorecard Model in University with Emphasis on Growth and Learning perspective (Case Study: Alzahra University) | ||
نویسندگان [English] | ||
Rezvan Hejazi1؛ Ali Rahmani2؛ Arezoo Mosallanejad3 | ||
1Professor, Faculty of Economic & Accounting, Alzahra University, Tehran, Iran | ||
2Assistant Professor, Faculty of Economic & Accounting, Alzahra University, Tehran, Iran | ||
3MSc. Student, Faculty of Economic & Accounting, Alzahra University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
In the recent years, the universities have been worried about performance management more than ever. In the present complex and competitive universe, the success of universities is impossible without presence of proper strategy and methods for evaluating their level of achievements. The balanced scorecard method is a model of evaluating performance and a system of strategic management. The main objective of present study is to determine the key measures of evaluating performance in association with learning and growth in Alzahra University. One of most common method of data collection also used in the present is questionnaire. In addition, the study of learning and growth strategies is done through balanced scorecard model, the statistical sampling is completed through t-test and the ranking of measures is done through Friedman test. Finally, the proper measures of learning and growth are extracted for the university. In addition, the strategy map and balanced scorecard are developed. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Balanced scorecard model, measure, Strategy, Growth and learning perspective, University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,973 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,057 |