تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,696,145 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,925,479 |
A Hybrid Approach to Risk Prioritization Based on Failure Analysis and Fuzzy Cognitive Map: A Case Study of the Automotive Parts Industry | ||
Advances in Industrial Engineering | ||
مقاله 6، دوره 52، شماره 2، مهر 2018، صفحه 193-205 اصل مقاله (738.62 K) | ||
نوع مقاله: Research Paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jieng.2018.203846.1096 | ||
نویسندگان | ||
Mustafa Jahangoshaye Rezaei* ؛ Samuel Youssefi؛ Majid Bagheri | ||
Department of Industrial Engineering, Urmia University, Urmia, Iran | ||
چکیده | ||
The increase of competition, the extension of customer expectations and their frequent demand, and rapid technological changes have caused the rapid development of today’s manufacturer’s obligations. So that any deficiencies and deviations in the performance of the products lead to loss of manufacturer’s market share. In order to solve the problems and improve the quality of products, failures should be identified. In this study, potential failures are identified by implementing failure modes and effects analysis, by using the cross functional team in the car spare parts industry. Then, to achieve results according to the facts and to remove problem in risk priority number computation, and the identified interrelationships between failures are taken into consideration. Because the occurrence and control of any failure can affect other failures. In other words, the prioritization of failures based on the fuzzy cognitive map is done with regard to the three criteria including severity, occurrence and detection as well as interrelation between failures. A case study on auto parts manufacturing industry is used to show the abilities of integrating "failure modes and effects analysis-fuzzy cognitive map" for prioritizing failures. | ||
کلیدواژهها | ||
Automotive Parts؛ Failure Modes and Effects Analysis؛ Fuzzy Cognitive Map؛ Risk Prioritization | ||
عنوان مقاله [English] | ||
رویکردی ترکیبی برای اولویتبندی ریسک براساس تحلیل خطا و نقشهشناختی فازی (مطالعۀ موردی: صنعت قطعات خودرویی) | ||
نویسندگان [English] | ||
مصطفی جهانگشای رضائی؛ ساموئل یوسفی؛ مجید باقری | ||
دانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی ارومیه | ||
چکیده [English] | ||
افزایش رقابت، گسترش توقعات، تقاضای مکرر مشتری و تغییرات سریع فناوری، سبب رشد سریع تعهدات تولیدکنندگان امروزی شده است؛ به نحوی که هر کمبود و انحراف در عملکرد محصول تولیدی، به از دست دادن سهم بازار تولیدکننده میانجامد. برای رفع معضل موجود و بهبود کیفیت محصولات، باید به شناسایی خطاهای موجود پرداخت. در این پژوهش، بررسی روش تجزیه و تحلیل حالات خطا و آثار آن، با کمک تیم چندتخصصی در صنعت قطعات خودرویی صورت گرفت و خطاهای بالقوه شناسایی شد. سپس برای دستیابی به نتایجی مطابق با واقعیت و رفع ایرادات موجود در عدد اولویت ریسک، ارتباط درونی میان خطاهای مورد شناسایی درنظر گرفته شد؛ زیرا ممکن است وقوع و کنترل هر خطا بر سایر خطاها اثرگذار باشد. به بیان دیگر، اولویتبندی خطاها براساس روش نقشهشناختی فازی با درنظرگرفتن سه معیار شدت، احتمال وقوع و احتمال تشخیص، همچنین ارتباط درونی هر خطا با سایر خطاها صورت میگیرد. بررسی موردی درخصوص واحد تولیدی قطعات خودرو، نشاندهندة توانایی رویکرد ارائهشده در اولویتبندی خطاها با استفاده از یکپارچهسازی تجزیه و تحلیل حالات خطا و نقشهشناختی است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
اولویتبندی ریسک, روش تجزیه و تحلیل حالات خطا و آثار آن, قطعات خودرو, نقشهشناختی فازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 738 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 412 |