تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,095,891 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,202,580 |
تدوین راهکارهای توسعه کیفی آموزش مربیان ورزشی استان گلستان | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 15، دوره 12، شماره 2، تیر 1399، صفحه 581-600 اصل مقاله (382.17 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2020.238180.1899 | ||
نویسندگان | ||
امین دهقان قهفرخی* 1؛ بهمن طیبی2؛ مرجان جسمانی3 | ||
1استادیار مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2استادیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران | ||
3کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، همدان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، تدوین راهکارهای توسعه کیفی آموزش مربیان ورزشی استان گلستان بود. به این منظور از روش تحقیق آمیخته که ترکیبی از روشهای کیفی (مطالعه و مصاحبه) و کمی (پرسشنامه) می باشد، استفاده شد. راهکارهای استخراج شده از مطالعات و مصاحبه ها در قالب پرسشنامه پنج ارزشی لیکرت تنظیم و بین نمونه آماری (مدیران، کارشناسان و مربیان ورزشی نخبه استان گلستان) توزیع شدند. روایی محتوای پرسشنامه توسط 7 نفر از اساتید مدیریت ورزشی که در حوزه مربیگری سابقه تدریس و تحقیق داشتند تایید شد و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی روی 30 نفر از نمونه آماری، 84/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون فریدمن نشان داد که عوامل مرتبط با ارزیابی اثربخشی آموزش، نیازسنجی آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، اجرای آموزش و استانداردسازی فعالیت های آموزشی به ترتیب بیشترین اهمیت را در آموزش کیفی مربیان ورزشی استان گلستان داشتند. در ادامه، راهکارهای متناظر با هر یک از عوامل آموزش مربیان، شناسایی و اولویت بندی شدند. | ||
کلیدواژهها | ||
"مربیگری"؛ "آموزش"؛ "نیازسنجی آموزشی"؛ "برنامه ریزی آموزشی"؛ "استانداردسازی آموزش" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Policies of Qualitative Development of Sport Coaches’ Education in Golestan Province | ||
نویسندگان [English] | ||
Amin Dehghan Ghahfarokhi1؛ Bahman Tayebi2؛ Marjan Jesmani3 | ||
1Assistant Professor of Sport Management, Faculty of Physical Education and Sport Sciences, University of Tehran, Tehran, Iran | ||
2Assistant professor of sport management, faculty of humanities, Golestan University, Gorgan, Iran | ||
3Master Of Sport Management, Faculty Of Humanities, Islamic Azad University Hamedan Branch, Hamedan, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to introduce policies of qualitative development of sport coaches’ education in Golestan province. Mixed research method (qualitative (study and interview) and quantitative (questionnaire) methods) was used in the study. The identified policies from the studies and interviews were formulated in a 5-point Likert scale. Questionnaires were distributed among the statistical sample (elite sport managers, experts and coaches in Golestan province). The content validity of the questionnaire was confirmed by 7 sport management professors who had a teaching and research career in coaching. The reliability was obtained in a pilot study on 30 subjects from the statistical sample (0.84). Data were analyzed by Friedman test which showed that those factors related to the evaluation of educational effectiveness, educational needs assessment, educational planning, educational implementation and standardization of educational activities were the most important in qualitative education of sport coaches in Golestan province. Then, policies in line with each factor of coaches’ education were identified and prioritized. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
coaching, education, educational needs assessment, educational planning, educational standardization | ||
مراجع | ||
the Arak Men Sport Coaches’ Problems and to Find Ways to Resolve Theirs. Sport Management Studies, 2013; 5(3): 173-184 (in Persian).
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 697 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 572 |