تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,698,691 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,931,115 |
تحلیل الگوی کنشگری دانشکدههای حکمرانی جهان در چارچوب پارادایم های توانمندسازی | ||
سیاستگذاری عمومی | ||
مقاله 11، دوره 7، شماره 3، 1400، صفحه 213-241 اصل مقاله (1.25 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jppolicy.2021.83376 | ||
نویسندگان | ||
حیدر نجفی رستاقی1؛ محمدمهدی ذوالفقارزاده* 2؛ مصطفی زمانیان3 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران | ||
2استادیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران | ||
3دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
در این پژوهش مبتنی بر نظریههای کلان سازمان بورل و مورگان به دنبال بررسی سازوکارهای مدارس حکمرانی در جهان از منظر نقش این مراکز در توانمندسازی حاکمیت خواهیم بود. در این پژوهش با جستوجو و بررسی دانشکدههای حکمرانی مطرح جهان، حدود 40 دانشکده شناسایی شد و 14 مورد به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت بر اساس چهار پارادایم توانمندسازی کارکردگرا، ساختارگرا، تفسیرگرا و انسان گرا، مضامین و رویکردهای مستخرج از دانشکدههای منتخب جهان ارائه گردیده است. | ||
کلیدواژهها | ||
حکمرانی؛ خط مشی گذاری؛ توانمندسازی؛ مدیریت منابع انسانی ملی؛ کارآمدی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysis of the functional model of governance schools in the framework of empowerment paradigms; An approach to the governing ecosystem of the Islamic Republic of Iran | ||
نویسندگان [English] | ||
Heidar Najafi Rastaghi1؛ Mohammad Mahdi Zolfagharzadeh2؛ Mostafa Zamanian3 | ||
1MSc. In Public Policy, Faculty of Management ,University of Tehran | ||
2Assistant Professor of Public Policy and Administration, Faculty of Management ,University of Tehran | ||
3Phd in Public Policy, Faculty of Management ,University of Tehran | ||
چکیده [English] | ||
Entering the field of governance training has been seriously considered in recent years.In this study, based on the macro theories of the organization, we will seek to examine the mechanisms of governance schools from the perspective of the role of these centers in empowering governance. And by examining the world's leading government colleges, about 40 government schools were identified and 14 cases have been specifically analyzed. based on the four paradigms of functionalist, structuralist, interpretive and humanistic empowerment, the approaches of the selected governing schools are reviewed and policy recommendations regarding the governing requirements of t Iran are presented. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Governance, policy making, empowerment, national human resource management, efficiency | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 815 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 884 |