
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,541 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,878,673 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,916,313 |
طراحی مدل سواد رسانهای معلمان تربیت بدنی با تاکید بر کیفیت بخشی درس تربیت بدنی (رویکرد آمیخته) | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 13، دوره 13، شماره 3، آبان 1400، صفحه 939-961 اصل مقاله (492.83 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2020.300002.2443 | ||
نویسندگان | ||
خالد سلیمانی* 1؛ بهزاد ایزدی2؛ رسول نوروزی سید حسینی3؛ حمید قاسمی4 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه در ورزش، دانشگاه کردستان، کردستان، ایران | ||
2استادیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه کردستان، کردستان، ایران | ||
3استادیار مدیریت ورزشی، گروه علوم ورزشی، دانشکدةعلوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
4دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق، تدوین و طراحی مدل سواد رسانهای معلمان تربیت بدنی با تأکید بر کیفیتبخشی درس تربیت بدنی است.این تحقیق به روش آمیخته و با ماهیت اکتشافی- توسعهای انجام گرفت. در بخش کیفی از طریق روش نمونهگیری هدفمند و نظری و براساس مصاحبههای عمیق، دادههای تحقیق جمعآوری شد. در فاز کمی از طریق روش نمونهگیری در دسترس نمونهها انتخاب شدند و از طریق مدلسازی معادلات ساختاری مدل برخاسته از بخش کیفی آزمون شد. در این تحقیق، دو جامعۀ آماری وجود دارد: اولی استادانی در حوزههای مدیریت ورزشی، مدیریت آموزشی و رسانه (نمونۀ آماری 11 نفر)، دومی معلمان تربیت بدنی زن و مرد استان کردستان (شامل 204 نفر).نتایج نشان داد که بهبود مستمر کیفیت درس تربیت بدنی از طریق بهکارگیری سواد رسانهای بهعنوان یک چرخه در نظر گرفته میشود که ورودی آن الزامات و پیشنیازهای کاربرد درس تربیت بدنی است. فرایند این مدل شامل قواعد بهکارگیری سواد رسانهای در درس تربیت بدنی و خروجی این فرایند بهبود کیفیت درس تربیت بدنی است. براساس نتایج پیشنهاد میشود برای کیفیتبخشی به درس تربیت بدنی میتوان سواد رسانهای را همچون یک سیستم تعالی سازمانی در نظر گرفت که با تقویت ورودیهای آن و جهتدهی به فرایندهایش، خروجیهای مطلوبی را در آن شاهد بود. | ||
کلیدواژهها | ||
درس تربیت بدنی؛ رسانه؛ سواد رسانهای؛ کیفیتبخشی؛ معلمان تربیت بدنی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Designing Physical Education Teachers’ Media Literacy Model with an Emphasis on the Quality of the Physical Education Course (Mixed Approach) | ||
نویسندگان [English] | ||
Khaled Soleimani1؛ Behzad Izadi2؛ Rasool Norouzi Seyed Hossini3؛ Hamid Ghasemi4 | ||
1Ph.D. Student in Sports Marketing and Media Management, University of Kurdistan, Kurdistan, Iran | ||
2Assistant Professor of Sports Management, Department of Physical Education, University of Kurdistan, Kurdistan, Iran | ||
3Assistant Professor of Sports Management, Department of Sports Sciences, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran | ||
4Associate Professor of Sport Management faculty, Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research was to design a model of physical education teachers' media literacy with an emphasis on the quality of the physical education course.This research was performed by mixed method with exploratory-developmental nature. In the qualitative part, the research data was collected through purposeful and theoretical sampling based on in-depth interviews. In the quantitative phase, the samples was selected by the available sampling and tested by modeling the structural equations of the model arising from the qualitative part. In this study, there were two statistical population: the first was the professors in the fields of sports management, educational and media management (n=11 people), and the second was the male and female physical education teachers in Kurdistan province (n=204 people).The results showed that continuous improvement of the quality of physical education course is considered through the use of media literacy as a cycle whose input is "requirements and prerequisites of physical education course". The process of this model includes the rules of applying media literacy to the physical education course and the output of this process is to improve the quality of the physical education course. In order to improve the quality of physical education course, media literacy can be considered as an organizational excellence system in which by strengthening its inputs and directing its processes, it has witnessed desirable outcomes. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Physical education lesson, Media, Media literacy, Physical education teachers, Quality improvement | ||
مراجع | ||
5.E, S., Measuring Media Literacy Inquiry in Higher Education: Innovation in Assessment. Journal of Media Literacy Education, 2019. 11(2): p. 95-121.
10.Razavi M. H, Rouhani Z, and G. A, An Analysis of Factors Affecting the Promotion of Physical Education Course in Schools (In Persian). Journal of Sport Management and Motivational Behavior, 2014. 10(19): p. 69-80.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 792 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 616 |