تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,470 |
تعداد مقالات | 69,913 |
تعداد مشاهده مقاله | 122,478,760 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 95,713,672 |
شِگرف خُرد در سرودههای ویلیام کارلوس ویلیامز | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
دوره 27، شماره 1، مرداد 1401، صفحه 1-25 اصل مقاله (566.24 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jor.2021.326969.2184 | ||
نویسندگان | ||
نیلوفر بهروز1؛ زهرا جان نثاری لادانی* 2 | ||
1دکترای زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه اصفهان | ||
2استادیار زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
سرودههای ویلیام کارلوس ویلیامز به دلیل تصویرسازی زیبا و کارآمد و نیز ایجاز آن مشهور است. دستاورد شعری ویلیامز تنها در طول چند مصرع، چیزی شبیه به معجزه است. پیوند نزدیکی که این شاعر با جهان پیرامونش بنیان میگذارد، در حالی که به نظر میرسد اهمیت چندانی نداشته باشد، فضایی از امر شگرف را بر شعرهای او حاکم میکند؛ هرچند این احساس شگفتی و حیرت در شعرهای ویلیامز از موضوعاتی مجلل، خارقالعاده، و بیکران سرچشمه نمیگیرد. ویلیامز به آشناترین، عادیترین و سادهترین لحظات زندگی روزانه، رنگ و بویی متعالی میبخشد. یافتن ویژگیهای شگرف در عادیترین مسائل و اشیاء زندگی مفهومی است که «شِگرفِ خُرد» نامیده میشود. این پژوهش با ترسیم نظریههای موجود پیرامون مفهوم امر «شگرف» (امر والا) و همچنین تعالیگرایی رمانتیک و ژانر هایکو میکوشد تا چگونگی این تعالی، شگفتانگیزی، و شگرفسازی سرودههای ویلیامز را بررسی کند. در این راستا به نظریات ادموند برک و امانوئل کانت و نیز نظریههای متاخر دربارۀ امر شگرف اشاره خواهد شد و در کنار آنها از نظریههای ویلیامز نیز بهره خواهیم گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
ویلیام کارلوس ویلیامز؛ شگرف (خرد)؛ تعالیگرایی رمانتیک؛ هایکو؛ شعر مدرن | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Trivial Sublime in William Carlos Williams’s Poetry | ||
نویسندگان [English] | ||
Niloufar Behrooz1؛ Zahra Jannessari Ladani2 | ||
1PhD. in English Language and Literature, Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Isfahan. | ||
2Assistant Professor, Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Isfahan. | ||
چکیده [English] | ||
William Carlos Williams’s poetry is known for the vividness of its imagery and the minimalism of its form. But what Williams achieves within just a few lines is nothing short of magic. The intimate bond he makes with his seemingly insignificant surrounding world gives an air of sublimity to his poems. The sense of indefinable awe that pervades Williams’s poetry, however, does not stem from a grand and boundless source. Williams finds an almost transcendent aura in the most familiar, mundane, and homely moments of everyday life. This quality of finding the extraordinary in the ordinary has been called the ‘trivial sublime.’ Drawing on theories of the sublime, as well as those of romantic transcendentalism and the genre of haiku, this paper attempts to examine the modality of such sublimity in the poetry of Williams. Such theories will include Edmund Burke's and Immanuel Kant's notions of sublime as well as the theoretical issues proposed by Williams himself. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
William Carlos Williams, the (Trivial) Sublime, Romantic Transcendentalism, Haiku, Modernist Poetry | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
References
Breman, Brian. William Carlos Williams and the Diagnostics of Culture. Oxford University Press, 1993.
Burke, Edmund. A Philosophical Enquiry into the Origin of our Ideas of the Sublime and Beautiful. Edited by Adam Phillips. Oxford University Press, 1990.
Cassirer, Ernst. Language and Myth. Translated by Susanne K. Langer. Dover Publications, 1946.
Callan, Ron. William Carlos Williams and Transcendentalism: Fitting the Crab in a Box. Palgrave Macmillan, 1992.
Doyle, Charles. William Carlos Williams and the American Poem. The Macmillan Press LTD, 1982.
Duffey, Bernard I. Poetry in America: Expression and its Values in the Times of Bryant, Whitman and Pound. Duke University Press, 1978.
Eco, Umberto. History of Beauty. Translated by Alastair McEwan, Secker and Warburg, 2004.
Guimond, James. The Art of William Carlos Williams: A Discovery and Possession of America. University of Illinois Press, 1968.
Hatlen, Burton. “From the Transcendental to the Immanent Sublime: The Poetry of Williams Carlos Williams, 1913–1917.” Paideuma, vol. 32, no. 1/3 (2003): 123-155, JSTOR, www.jstor.org/stable/24726890. Accessed 9 June 2021.
Jarrell, Randall. “Fifty Years of American Poetry.” No Other Book: Selected Essays. Harper Collins, 1999.
Kant, Immanuel. Critique of Judgment. Translated by James Creed Meredith, edited by Nicholas Walker. Oxford University Press, 2007.
Karimi, Fatemeh, and Mohammad Taheri. “A Comparative Study of Utopian Thoughts in the Poems of Nima Yooshij and Walt Whitman.” Research in Contemporary World Literature [Pazhuhesh-e Zabanha-ye Khareji], vol. 25, no. 2 (1399/2020): 514-539.
Libby, Anthony. Mythologies of Nothing: Mystical Death in American Poetry, 1940-1970. University of Illinois Press, 1984.
McGuinness, Patrick. “Imagism.” A Companion to Modernist Literature and Culture. Edited by David Bradshaw and Kevin J. H. Detmar. Blackwell Publishing, 2006, 183-188.
Mooney, Edward F. “Meditations on Death and the Sublime: Henry Bugbee’s in Demonstration of the Spirit.” Journal for Cultural and Religious Theory, vol. 10, no. 1 (2009): 42-62.
Munk, Linda. The Trivial Sublime: Theology and American Poetics. Palgrave Macmillan, 1992.
Nash, Ralph. “The Use of Prose in Paterson.” Perspective, vol. 6, no. 4 (Autumn-Winter 1953): 191-199.
Perkins, David. A History of Modern Poetry: From the 1890s to the High Modernist Mode. Harvard University Press, 1976.
Ramin, Zohreh, and Mohammad Javad Bakhtiari. “Barrasi-e Tatbighi-e Mazamin-e Moshtarak-e Romantic dar Hasht Ketab-e Sohrab Sepehri va Gozide-ye Ashaar-e William Wordsworth” [“A Comparative Study of Common Romantic Concepts in ‘Hasht Ketab’ by Sohrab Sepehri and Selected Poems by William Wordsworth”]. Research in Contemporary World Literature [Pazhuhesh-e Zabanha-ye Khareji], vol. 17, no. 3 (1397): 37-54.
Royaei, Talayeh. “Bootigha-ye Tasavir va Ashya dar Gofteman-e Surrealisti” [“Poetic in Images and Things (Poem of Images and Objects)”]. Research in Contemporary World Literature [Pazhuhesh-e Zabanha-ye Khareji], vol. 15, no. 58 (1389): 103-122.
Shaw, Philip. The Sublime. Routledge, 2006.
Tabbi, Joseph. Postmodern Sublime: Technology and American Writing from Mailer to Cyberpunk. Cornell University Press, 1996.
Wawrzinek, Jennifer. Ambiguous Subjects Dissolution and Metamorphosis in the Postmodern Sublime. Rodopi, 2008.
Weaver, Mike. William Carlos Williams: The American Background. Cambridge University Press, 1971.
Williams, William Carlos. Autobiography. New Directions, 1967.
---. Paterson. Ed. Christopher MacGowan. New Directions, 1992.
---. Selected Essays. Random House, 1954.
---. The Collected Earlier Poems of William Carlos Williams. New Directions, 1951.
---. The Collected Poems of William Carlos Williams: Volume I, 1909-1939. Edited by A. Walton Litz and Christopher MacGowan. New Directions, 1991.
---. The Collected Poems of William Carlos Williams: Volume II, 1939-1962. Edited by Christopher MacGowan. New Directions, 1988.
Wordsworth, William, and Samuel Taylor Coleridge. preface. Lyrical Ballads: With Pastoral and Other Poems, in Two Volumes, vol. 1, T.N. Longman and O. Rees, 1802, digitized in 2007. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 765 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 648 |