
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,694 |
تعداد مقالات | 72,262 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,300,625 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,159,116 |
سرمایه اجتماعی به مثابه راهبرد برندسازی شخصی برای مدرسان مدیریت | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 شهریور 1401 اصل مقاله (1.49 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jomc.2022.344429.1008470 | ||
نویسندگان | ||
مهدی رفتاری1؛ علی نقی امیری* 2؛ حسن زارعی متین3 | ||
1مدیر عامل | ||
2پردیس فارابی -دانشگاه تهران | ||
3رفتار سازمانی -پردیس فارابی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
امروزه برند شخصی به عنوان یک روش برای بهبود عملکرد فردی و خلق ارزش و کاهش هزینه تبادل برای افرادی که میخواهند تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب داشته باشند به کار گرفته میشود. از سویی مفهوم سرمایه اجتماعی در سطح خرد و روابط بین افراد هم به همین منظور به کار گرفته میشود. تدریس مدیریت، خدمتی در راستای کمک به مدیران برای بهبود عملکرد است و با توجه به اهمیت بازاریابی خدمات مدرسان، هدف از پژوهش حاضر شناخت فرایند شکلگیری برند شخصی در مدرسان مدیریت بود و بر مبنای فلسفیـ تفسیری، جهتگیری بنیادی، روش کیفی، و استراتژی نظریهپردازی دادهبنیاد صورت گرفت. جامعة آماری مدرسان مدیریت دارای برند شخصی و نمونة آماری ۱۸ نفر از مدرسان مدیریت و پژوهشگران حوزه برند شخصی بودند. نتایج پژوهش نشان داد سرمایه اجتماعی به مثابه راهبرد برند شخصی است و مفهومهایی که به عنوان راهبرد شناسایی شدهاند وجه اشتراک بین سرمایه اجتماعی و کنش و واکنشهایی است که برند شخصی را شکل میدهند و فرآیند برندسازی شخصی از طریق سرمایه اجتماعی به پیامدها منتهی میشود. برند شخصی تصویری است که در نتیجه تعاملات دیگران با شخص، در ذهن افراد بوجود آمده است بنابراین ساختن یک برند شخصی قوی مستلزم برخورداری از سرمایه اجتماعی برای مدرسان مدیریت است. | ||
کلیدواژهها | ||
برند شخصی؛ برندسازی شخصی؛ سرمایه اجتماعی؛ داده بنیاد؛ مدرسان مدیریت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Social Capital as a Strategy to Personal Branding for Management Instructors | ||
نویسندگان [English] | ||
MEHDI Raftari1؛ Ali Naqi Amiri2؛ Hassan Zareie Matin3 | ||
1CEO | ||
3Professor of Farabi Campus, University of Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Today, personal branding is used as a way to improve personal performance and create value and reduce exchange costs for people who want to have a greater impact on the audience. On the other hand, the concept of social capital at the micro level and interpersonal relationships also used for this purpose. Management teaching is a service to help managers to improve performance. Given the importance of marketing the services of instructors, the purpose of this study was to identify the process of personal brand formation in management teachers and based on philosophical-interpretive, fundamental orientation, qualitative method, and grounded theory. The statistical population of management instructors had a personal brand and the statistical sample of 18 of them were management instructors and personal brand researchers. The results showed that social capital is a personal brand strategy and the concepts identified as a strategy are the commonalities between social capital and the actions and reactions that form a personal brand and the process of personal branding through social capital leads to consequences. Personal brand is an image that is created in people's minds as a result of others' interactions with the person, so building a strong personal brand requires social capital for management instructors. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Social capital, personal brand, personal branding, grounded theory, Management Instructors | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 430 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 225 |