![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,078 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,706,804 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,941,128 |
اثر پاسخگویی تقاضای یکپارچه بر برنامهریزی مقاوم سیستمهای آب-انرژی محلی در حضور خودروهای الکتریکی و هیدروژنی | ||
فصلنامه سیستم های انرژی پایدار | ||
دوره 1، شماره 3، تیر 1401، صفحه 231-249 اصل مقاله (2.01 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/ses.2023.348024.1014 | ||
نویسندگان | ||
رضا غفارپور* 1؛ سعید زمانیان2 | ||
1استادیار دانشکده و پژوهشکدۀ مهندسی و پدافند غیرعامل، دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
2مربی دانشکده و پژوهشکدۀ مهندسی و پدافند غیرعامل، دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
چکیده | ||
پاسخگویی تقاضای یکپارچه به طور مؤثر استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و بهبود بهرهوری انرژی در سیستمهای با چندین حامل انرژی را ترویج میدهد. مقاله یک مدل برنامهریزی مقاوم برای سیستمهای انرژی محلی مبتنی بر برق، سرمایش، هیدروژن و آب در حضور خودروهای الکتریکی و هیدروژنی پیشنهاد میدهد. به علاوه، نقش پاسخگویی تقاضای یکپارچه مبتنی بر برق و سرمایش در جهت کاهش هزینۀ بهرهبرداری سیستم آبـ انرژی محلی بررسی میشود. سیستم انرژی محلی به منابع تولید برق، دستگاه آب شیرین کن، توربین بادی، سیستمهای ذخیرهساز آب، برق، سرمایش و هیدروژن، واحد تبدیل برق به هیدروژن و چیلر الکتریکی به منظور تأمین همزمان تقاضاهای آبـ انرژی مجهز است. به منظور مدلسازی عدم قطعیت توان تولیدی باد، از یک رویکرد بهینهسازی مقاوم بدون نیاز به تابع چگالی احتمال و تولید سناریو استفاده میشود که برنامهریزی بهینۀ سیستم آبـ انرژی را در برابر تغییرات تولید توان باد استوار میسازد. همچنین، این رویکرد بهرهبردار را قادر میسازد تا یک رویکرد ریسکگریز را اعمال کند. نتایج عددی نشان میدهد استفاده از پاسخگویی تقاضای یکپارچه در کنار سیستمهای ذخیرهساز آبـ انرژی سبب کاهش کل هزینۀ بهرهبرداری سیستم محلی تا 6/5 درصد میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
سیستم آب-انرژی؛ پاسخگویی تقاضای یکپارچه؛ خودروهای الکتریکی؛ خودروهای هیدروژنی؛ برنامهریزی مقاوم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The impact of integrated demand response on robust scheduling of local water-energy systems in the presence of electric and hydrogen vehicles | ||
نویسندگان [English] | ||
Reza Ghaffarpour1؛ Saeid Zamanian2 | ||
1Department of Electrical Engineering, Faculty and Research Institute of Passive Defense and Engineering, Imam Hossein University, Tehran, Iran | ||
2Department of Electrical Engineering, Faculty and Research Institute of Passive Defense and Engineering, Imam Hossein University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Integrated demand response effectively promotes the use of renewable energy sources and improves energy efficiency in systems with multiple energy carriers. This paper proposes a resilient scheduling model for local energy systems based on electricity, cooling, hydrogen, and water in the presence of electric and hydrogen vehicles. In addition, the role of integrated demand response based on electricity and cooling to reduce the operating cost of the local water-energy system is investigated. The local energy system is equipped with electricity generation sources, a water desalination device, wind turbine, water, electricity, cooling, and hydrogen storage systems, an electricity to hydrogen conversion unit, and an electric chiller to simultaneously meet water and energy demands. To model the uncertainty of wind power generation, a robust optimization approach is used without the need for probability density function and scenario generation, which supports the optimal scheduling of the water-energy system against changes in wind power generation. It also enables the operator to apply a risk-averse approach. Numerical results show that using integrated demand response besides water-energy storage systems reduces the total operating cost of the local system by 5.6%. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
water-energy system, integrated demand response, electric vehicles, hydrogen vehicles, robust scheduling | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 112 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 157 |