- احمدی گیوی، مریم (1399). آسیبشناسی سمنها در ایران در یک نگاه. تهران: پژوهشکدۀ مطالعات توسعه.
- امیرپور، مهناز و بهرامیان، شفیع (1393). مبانی کلی نظریههای ارتباطجمعی. تهران: جامعهشناسان.
- ایمان، محمدتقی (1388). مبانی پارادایمی روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- برغمدی، هادی و زمانی، سیمین (1400). بررسی مسائل و مشکلات تعامل سازمانهای مردمنهاد و شهرداری (مطالعۀ موردی: شهر تهران). توسعۀ محلی (روستایی-شهری)، 13(2)، 429-453. https://doi.org/10.22059/jrd.2022.332808.668686
- جلالی، رستم (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(2)، 310-321.
- چلبی، مسعود (1385). تحلیل اجتماعی در فضای کنش. تهران: نشرنی.
- خلیفه، محمدرضا، مظلوم، محمد و نوغانی، محسن (1387). بررسی میزان مشارکت اجتماعی مردم و عوامل مؤثر بر آن. جامعهشناسی کاربردی، 25(1)، 51-80.
- دادگران، سید محمد (1385). مبانی ارتباطات جمعی. تهران: مروارید.
- رمضانی قوامآبادی، محمدحسین (1394). مطالعه تطبیقی وضعیت حقوقی سازمانهای مردم نهاد در ایران و فرانسه؛ از تاسیس تا فعالیت. مجلۀ حقوق تطبیقی، 6(2)، 541-567. https://doi.org/10.22059/jcl.2015.55775
- رمضانی قوامآبادی، محمدحسین و شفیعی سردشت، جعفر (1391). آسیبشناسی طرح ناظر بر تأسیس، فعالیت و نظارت بر سازمانهای مردمنهاد. مجلۀ تحقیقات حقوقی، 58، 49-113.
- ساروخانی، باقر و امیرپناهی، محمد (1385). ساخت قدرت در خانواده و مشارکت اجتماعی. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 4(3)، 31-60.
- شارعپور، محمود (1391). مطالعۀ بینکشوری اعتماد: جامعهمحوری در مقابل نهادمحوری. مجلۀ جامعهشناسی ایران، 13(4)، 60-89.
- شیانی، ملیحه (1391)، تحلیلی بر وضعیت شهروندی در شهر تهران: نگاهی بر مدیریت شهری، فصلنامۀ مطالعات شهری، دوره 3، شماره 2، تیر 1388، صفحه 31- 45 1001.1.20083653.1388.3.2.3.6
- عباسزاده، محمد (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. فصلنامۀ جامعهشناسی کاربردی، 23(1)، 19-34.
- غفاری، غلامرضا و نیازی، محسن (1386). جامعهشناسی مشارکت. تهران: نزدیک.
- سعیدآبادی، محمدرضا، فرهنگی، علی اکبر، آقایان، سمیه (1399)، تسهیم دانش در شبکههای اجتماعی ارائه مدل پارادایمی بر اساس نظریه گراندد تئوری، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره 16، شماره 59، شهریور 1399، صفحه 155-185
- https://doi.org/10.22034/jcsc.2019.36692
- فیتزپتریک، تونی (1385). نظریههای رفاه جدید. ترجمۀ هرمـز همـانپور. تهران: مؤسـسۀ عـالی پژوهش و تأمین اجتماعی.
- کردی، حسین (1385). عوامل مؤثر بر نگرش زنان به مشارکت اجتماعی در گلستان، نشریه مطالعات اجتماعی ایران، 5(1)، 69-80
- معتمدنژاد، کاظم (1391). وسایل ارتباطجمعی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- نادری خورشیدی، علیرضا، فقیه علیآبادی، هادی و بهرامیان، حجتالله (1389). نقش سازمانهای مردمنهاد در مهندسی اجتماع. نشریۀ سیاست دفاعی، 19(73)،91-118
- نجفیزاده، مهدیه،فرهنگی، علیاکبر و ربیعی، علی (1400). ارائه الگوی مدیریت ذینفعان سازمان های مردم نهاد در رسانه های اجتماعی، مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، 11(39)، 111-133.
- نصیری فقیر سمیعی، فرهاد (1395). رابطۀ استراتژی (راهبرد) با تاکتیک (راهکار). دوماهنامۀ مهندسی مدیریت، 65، 59-56
- Abbaszadeh, M. (2017). Thinking about validity and reliability in qualitative research. Applied Sociology Quarterly, 23(1), 19-34. (In Persian)
- Adler, P. & Kwon, S. (2002). Social capital: Prospects for a new concept. Academy of Management Review, 27(1), 17–40. https://doi.org/10.5465/amr.2002.5922314
- Ahmadi Givi, M. (2019). NGO Pathology in Iran at a Glance. Tehran: Institute of Development Studies. (In Persian)
- Amirpour, M., & Bahramian, Sh. (2013). General Basics of Mass Communication Theories (2nd Edition). Tehran: Sociologists. (In Persian)
- Al-Debei, M. M., Al-Lozi, E., & Papazafeiropoulou, A. (2013). Why people keep approach. Qualitative Market Research: An International Journal, 16(4), 362e369. https://doi.org/10.1016/j.dss.2012.12.032
- Anheier, H. K. (2005). Nonprofit Organizations. Theory, Management, Policy. London; New York, NY: Routledge.
- Axelrod, M. (1956). Urban structure and social participation. American Sociological Review, 21,13–18. https://doi.org/10.2307/2089334
- Baehr, C., & Alex-Brown, K. (2010). Assessing the value of corporate blogs: a social capital perspective. IEEE Transactions on Professional Communication, 53(4), 358-369. https://ieeexplore.ieee.org/document/5580119
- Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
- Bargmadi, H., & Zamani, S. (2021). Examining the issues and problems of interaction between non-governmental and municipal organizations (Case study: Tehran city). Local Development (Rural-Urban), 13(2), 429-453. (In Persian)
- Bourdieu, P. (1985). The forms of capital. In J. G. Richardson (Ed.), In Handbook of theory and research for thesociology of education (pp. 241–258). New York: Greenwood.
- Bharati, P., Zhang, C., & Chaudhury, A. (2014). Social media assimilation in firms: investigating theroles of absorptive capacity and institutional pressures. Information Systems Frontiers, 16(2), 257-272. https://doi.org/10.1007/s10796-013-9433-x
- Bughin, J., Byers, A. H., & Chui, M. (2011). How social technologies are extending the organization. McKinsey Quarterly, 20(11), 1-10. http://dx.doi.org/10.1002/asi.23161
- Bughin, J., Chui, M., & Manyika, J. (2012). Capturing business value with social technologies. McKinsey Quarterly, 4(1), 72-80.
- Chalabi, M. (2015). Social analysis in the space of action. Tehran: Ney Publishing. (In Persian)
- Chun, S. A., Shulman, S., Sandoval, R., & Hovy, E. (2010). Government 2.0: Making connections between citizens, data and government. http://dx.doi.org/10.3233/IP-2010-0205
- Cook, K. S., & Rice, E. (2006). Social exchange theory. In J. DeLamater (Ed.), Handbook of social psychology (pp.53-76). New York: Springer Science & Business Media. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94-007-6772-0_3
- Curado, C., Henriques, P., Oliveira, M., & Martins, R. (2023). Organisational culture as an antecedent of knowledge sharing in NGOs. Knowledge Management Research & Practice, 21(3), 449-461.
- Dadgaran, S. M. (2006). The Fundamentals of Mass Communication. Tehran: Marwarid. (In Persian)
- DiMaggio, P. (1993). Nadel’s paradox revisited: Relational and cultural aspects of organizational structure. InN. Nohria & R.G. Eccles (Eds.), Networks and organizations: Structure, form, and action (pp. 118–142). Boston: Harvard Business School Press. https://doi.org/10.1093/sf/70.3.681
- Farhangi, A A, Saeedabadi, M. R, Aghayan, S (2019), Knowledge sharing in social networks presenting a paradigmatic model based on grounded theory theory, Cultural Studies and Communication, Volume 16, Number 59, September 2019, Pages 155-185(In Persian)
- Fitz patrick, T. (2016). New theories of welfare. Translated by: H. Hamanpour. Tehran: The Higher Institute of Research and Social Security. (In Persian)
- Habermas, J. (1991). Structural transformation of the public sphere: An inquriry in to a category of bourgeois society. MIT Press.
- Heath, R. L. (1994). Management of corporate communication: From interpersonal contacts to external affairs. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
- Hofmann, S., Beverungen, D., R€ackers, M., & Becker, J. (2013). What makes local governments' online communications successful? Insights from a multimethod analysis of Facebook. Government Information Quarterly, 30(4), 387e396. https://doi.org/10.1016/j.giq.2013.05.013
- Ghafari, Gh. R., & Niazi, M. (2006). Sociology of Participation. Tehran: Nazdik. (In Persian)
- Iman, M. T. (2008). Paradigmatic foundations of quantitative and qualitative research methods in humanities. Qom: Hozha Research Institute and University. (In Persian)
- Jalali, R. (2013). Sampling in qualitative research. Qualitative Research in Health Sciences. 1(4), 310-321. (In Persian)
- Khalifa, M. R., Mazloum, M., & Noghani, M. (2008). Investigating the level of people's social participation and factors affecting it in 2008. Applied Sociology, 25(1), 51-80. (In Persian)
- Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, I. P., & Silvestre, B. S. (2011). Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media. Business horizons, 54(3), 241-251. http://dx.doi.org/10.1016/j.bushor.2011.01.005
- Kim, W. G., Li, J. J., & Brymer, R. A. (2016). The impact of social media reviews on restaurant performance: The moderating role of excellence certificate. International Journal of Hospitality Management, 55, 41e51. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2016.03.001
- Kurdi, H. (2006). Effective factors on women’s attitude towards social participation in Golestan. Iranian Journal of Social Studies5(1), 69-80. http://www.jss-isa.ir/article_24680.html#:~:text=20.1001.1.20083653.1385.1.2.5.0 (In Persian)
- Levy, M. (2009). Web 2.0 implications on knowledge management. Journal of Knowledge Management, 13(1), 120-134. https://doi.org/10.1108/13673270910931215
- Marklein, M. B. (2009). College recruiters are Twittering, too. USA Today, 6D.
- Molinas, J. (1998). The social system. New York: The Free Press.
- Motamedanjad, K. (2011). Mass communication tools. Tehran: Allameh Tabatabai University. (In Persian)
- Naderi Khorshidi, A. R., Faqih Aliabadi, H., & Bahramian, H. (2009). The role of non-governmental organizations in social engineering. Defense Policy Journal, 19(73), 99-118 (In Persian)
- Najafizadeh, M., Farhani, A. A., & Rabiei, A. (2021 Designing a Pattern of Civil Society (Non Governmental Organizations) Stakeholders’ Management in Social Media. Strategic studies of Public Policy, 11(39), 111-133. (In Persian)
- Nisar, T. M., & Whitehead, C. (2016). Brand interactions and social media: Enhancinguser loyalty through social networking sites. Computers in Human Behavior, 62, 743e753. https://doi.org/10.1108/13673270910931215
- Nasiri Faqir Samii, F. (2015). The relationship between strategy and tactics. Bimonthly Journal of Management Engineering, 65, 56-59 (In Persian)
- Oakley, P. (1991). Projects with people: The practice of participation in rural development. International Labour Organization.
- O’Reilly, T. (2007). What is web 2.0: design patterns and business models for the next generation ofsoftware. Communications & Strategies, 65(1), 17-37. https://ssrn.com/abstract=1008839
- Poster, M. (2013). Cyber democracy: The internet and the public sphere. In Information Subject (pp. 95-115). Routledge.
- Putnam, R. (1993). The prosperous community: Social capital and public life. The American, 4.
- Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: The collapse and revival of American community. New York: Simon and Schuster
- Ramezani Qawamabadi, M. H., & Shafiei, J. (2012). Pathology of the project overseeing the establishment, activity and supervision of non-governmental organizations. Journal of Legal Research, 58, 49-113. (In Persian)
- Ramezani Qawamabadi, M. H. (2014 Comparative study of the legal status of NGOs in Iran and France: from the establishment to work. Journal of Comparative Law, 6(2), 567-541. https://doi.org/10.22059/jcl.2015.55775 (In Persian)
- Rapp, A., Beitelspacher, L. S., Grewal, D., & Hughes, D. E. (2013). Understanding social media effects across seller, retailer, and consumer interactions. Journal of the Academy of Marketing Science, 41(5), 547e566. https://link.springer.com/article/10.1007/s11747-013-0326-9
- Rothstein, B., & Eek, D. (2009). Political Corruption and Social Trust: An Experimental Approach. Rationality and Society, 21(1), 81–112. https://doi.org/10.1177/1043463108099349
- Santos, S. (2012). Organização do terceiro setor. 1ª Edição, Livro-texto EaD, EdUnP. Natal, Brazil.
- Sarokhani, B., & Amirpanahi, M. (2015). Building power in the family and social participation. Women Research, 4, 31-60. (In Persian)
- Sharepour, M. (2008). Increasing social capital and its consequences. Journal of Sociological Association, 1(1), 89-60.(In Persian)
- Shiani, M. (2013). An analysis of the citizenship situation in Tehran: a look at urban management.Scientific Quarterly of Urban Studies, 2(4), 31-45.
- (In Persian)
- Soares, A., & Melo, M. (2010) Gestão do terceiro setor: Uma prática social? Revista de Gestão USP, 17(1), 1–11. https://doi.org/10.5700/rege383
- Saxton, G. D., & Wang, L. (2014). The social network effect: The determinants of giving through social media. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 43(5), 850-68. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0899764013485159
- Scott, D. M. (2007). The new rules of marketing & pr. Hoboken: John Wiley &Sons, Inc.
- Woolcook, M. (1998). Social capital and economic development: Towards a theoretical synthesis and policy framework. Theory and Society, 27, 151-208. https://doi.org/10.1023/A:1006884930135
|