تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,232 |
تعداد مقالات | 67,790 |
تعداد مشاهده مقاله | 115,264,993 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 90,006,952 |
نقش و جایگاه تربیت در مکتب فرانکفورت برای حصول سرمایه اجتماعی | ||
مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی" | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 دی 1402 اصل مقاله (1.38 M) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jscm.2024.369032.2467 | ||
نویسندگان | ||
عصمت رسولی* 1؛ جلال دلقندی2؛ حسین خنیفر3؛ لادن سلیمی4 | ||
1گروه علوم تربیتی،دانشکده علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری،ساری،ایران. | ||
2فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی ساری، ایران | ||
3گروه مدیریت منطقه ای و امور عمومی،دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه تهران،تهران،ایران | ||
4گروه علوم تربیتی،دانشکده علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری،ساری،ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به بررسی نقش و جایگاه تربیت در مکتب فرانکفورت برای حصول سرمایه اجتماعی پرداخته است که از نظر هدف از نوع پژوهشهای کاربردی و از نظر شیوه اجرا در زمره تحقیقات کیفی و روش جستارورزانه می باشد. تربیت اجتماعی باید از دیدگاههای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد و ویژگی، اهداف، ابعاد، کارکردها و دلالتهای آن به صورت علمیشناخته و از منظر مکاتب و صاحبنظران مختلف مورد بحث و بررسی علمیقرار گیرد تا با شناخت بیشتر آن بتوان برنامهریزی دقیق و علمیبرای ارتقاء و بهبود تربیت اجتماعی در سطح جامعه انجام داد. از جمله مکاتبی که نظرات و ایدههای آنان می تواند مورد توجه و ارزیابی بزنامه ریزان در حوزههای تعلیم و تربیت بسیار کاربرد داشته و مد نظر قرار گرفته مکتب فرانکفورت میباشد. که در این راستا این پژوهش با هدف بررسی تربیت اجتماعی از دیدگاه صاحبنظران مکتب فرانکفورت و دلایل تربیتی آن انجام پذیرفت.نتایج حاصل از بررسی تربیت اجتماعی در مکتب فرانکفورت در این پژوهش مشخص نمود که وقتی عمل ناکام میماند، ریشه نظری این عمل باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد و مشخص گردید که دیدگاه صاحبنظران مکتب فرانکفورت بر گروه بندی بر اساس خاستگاه های فکری در حوزه تربیت اجتماعی، تمایز ایدئولوژی از حقیقت، وضع نظام برای خدمت به افراد جامعه، آموزش ابزاری برای برقراری ثبات و تاثیر همه عوامل در موفقیت تحصیلی معتقد هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیت؛ مکتب فرانکفورت؛ سرمایه اجتماعی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The role and place of education in the Frankfurt school for social capital | ||
نویسندگان [English] | ||
Esmat Rasouli1؛ Jalal Delghandi2؛ Hossein Khanifar3؛ Ladan Salimi4 | ||
1Departement of educational science,Faculty of Humanities,Islamic Azad univesrity Sari Branch,Sari,Iran | ||
2Departement of educational science,Faculty of Humanities,Islamic Azad univesrity Sari Branch,Sari,Iran. | ||
3Department of Regional Management and Public Affairs,Faculty of management and accounting,Tehran university,Tehran,Iran | ||
4. Departement of educational science,Faculty of Humanities,Islamic Azad univesrity Sari Branch,Sari,Iran | ||
چکیده [English] | ||
The present research has investigated the role and position of education in the Frankfurt School for obtaining social capital. In terms of the purpose of the present research, it is of the type of applied research and in terms of the method of implementation, it belongs to the category of qualitative research and research method.Social education should be discussed and investigated from different perspectives, and its characteristics, goals, dimensions, functions and implications should be scientifically discussed and investigated from the perspective of different schools and experts so that by knowing more about it, accurate and scientific planning can be done to promote and improve social education at the community level.Among the schools whose opinions and ideas are widely used and considered in the field of education is the Frankfurt school. In this regard, this research was conducted with the aim of examining social education from the perspective of experts of the Frankfurt School and its educational reasons, and the results showed that the Frankfurt School states that when the practice fails, the theoretical roots of this practice should be revised and it was found from the point of view of Frankfurt school experts, they believe in grouping based on intellectual origins in the field of social education, distinguishing ideology from truth, establishing a system to serve the people of society, education as a tool to establish stability and the effect of all factors on academic success. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, Frankfurt school, Social capital | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 37 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 37 |