![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,579 |
تعداد مقالات | 71,071 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,680,672 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,911,138 |
هنر پروری وهنروری دردوره شاهرخ | ||
تاریخ | ||
مقاله 3، دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 497، فروردین 1381 اصل مقاله (357.22 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر یعقوب آژند* | ||
چکیده | ||
در این مقاله مبانی و مفاهیم تاریخی هنر پروری و هنروری و یا کلا حمایت و سایت هنری دوره شاهرخ تیموری محل بحث قرار گرفته است سعی شده به این سوالات جواب داده شود چه عواملی موجب بسط و توسعه این هنر پروری و هنروری شده گسترش هنری در کدام بنیاد سلطنتی چهره نموده و ویژگی های آن چه بوده هنر پروران چه کسانی بوده و از قریحه هنری کدام هنرمندان بهره یاب شده اند کارکرد ک ارگاه هنری دوره شاهرخ چگونه بوده و چه دستاوردهایی داشته است نتایج این تحقیق پاسخی است بر پرسش های یاد شده | ||
کلیدواژهها | ||
دوره شاهرخ تیموری؛ کارگاه هنری آکادمی هنر؛ کتابخانه سلطنتی؛ هنر پروان وهنر وران؛ هنر پروری حمایت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Shahrukh, the Timurid Prince, acceded to the rulership of Khorasan after his father’s death, Timur, in 807/1905 and reigned for forty two years. He made Herat his capital. Shahrukh and his talented son Baysunghur attracted and patronized men of learning, poets, philosophers, painters and other artists. Herat enjoyed a period of reconstruction and became an important centre of art and literature. Baysunghur, who brought over all the most famous calligraphers, illuminators, painters and other artists, established a royal atelier library for the pruduction of fine manuscripts. This article investigates these facts on the basis of various sources. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Arts, caliligraphy, Iran, Painting, Timurids | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 514 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 649 |