تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,122,311 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,230,079 |
راهبردهای کنشی زبان آموزان در آزمون کلوز | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 11، دوره 10، شماره 27، آذر 1384 اصل مقاله (775.18 K) | ||
نویسنده | ||
ثریا وحیدی* | ||
چکیده | ||
این تحقیق به بررسی مهارت های فردی زبان آموزان در مرحلة سنجش تحت عنوان «راهبردهای کنشی» هنگام انجام آزمون کلوز(cloze) می پردازد. هدف این بررسی تحلیل و تبیین این موضوع می باشد که آزمودنی ها از چه راهبردهای کنشی‘ در انجام آزمون کلوز استفاده می کنند و این که در واقع چگونه به انتخاب این راهبردها می رسند. داده های این تحقیق از تعدادی از دانشجویان دختر و پسر دورة کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز از طریق انجام یک آزمون کلوز و سپس از روش مصاحبه و پروتکل کلامی جمع آوری شده است. تحلیل داده های این تحقیق بر اساس چارچوب نظری روبین(Rubin) و دسته بندی راهبردی کنشی ارائه شده توسط او انجا م گرفت و نتایج فوق بدست آمد: الف) تأثیر راهبردهای اصلاحی (Monitoting) در انجام آزمون و انتخاب راهبرد ب) نقش و تأثیر ترجمه به زبان اول در انجام آزمون ج) استفاده از روش چند راهبردی در قسمت های مشکل آزمون. | ||
کلیدواژهها | ||
آزمون زبان؛ آزمون کلوز؛ راهبردهای فراگیری؛ راهبردهای کنشی آزمودنی ها؛ روش پروتکل کلامی؛ مصاحبه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This study investigates the reception strategies employed by EFL learners while completing a doze test. It presents the strategies they used and how they arrived at a solution to the gaps. Data was collected via semi-structured interview and think - aloud technique. The data was analyzed on the basis of the categories of general scheme of cognitive learning / reception strategies proposed by Rubine (1987), in terms of type and frequency. The study revealed; (a) the effect of monitoring strategies on their performance; (b) the contribution of translation into first language on the task, and (c) the use of multiple strategies on "demanding items". Other findings have also been discussed to give a better picture of their strategic performance during the course of performing on the task. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Cloze Test, Interview, Language Test, Learning Strategies, Test Takers Strategies, Think - aloud Technique | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,104 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,146 |