تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,506 |
تعداد مقالات | 70,319 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,624,978 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,833,536 |
شناسایی متغیرهای مرتبط با توانمندسازی روانشناختی کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر قم | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 5، دوره 6، شماره 18 - شماره پیاپی 526019، بهمن 1387، صفحه 123-151 اصل مقاله (304.36 K) | ||
نویسندگان | ||
طاهره فیضی1؛ آسیه ذوالفقاری مقدم2 | ||
1استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور | ||
2کارشناس ارشد رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
در این مقاله به منظور شناسایی متغیرهای مرتبط با توانمندسازی روانشناختی کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر قم، نخست مدیریت مشارکتی، آموزش، فراهم کردن منابع، فراهم کردن اطلاعات، پیوند با نتایج، برانگیختگی هیجانی، پرورش تجارب برتری شخصی، ایجاد اعتماد، الگوسازی، حمایت کردن، داشتن هدفهای روشن و ویژگیهای جمعیت شناختی به عنوان متغیرهای مستقل و توانمندسازی روانشناختی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده و سپس ارتباط متغیرهای مستقل و متغیر وابسته با توجه به دادههای پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل در سطح اطمینان 95% حاکی از آن است که بین آموزش، پرورش تجارب برتری شخصی و فراهم کردن منابع با توانمندسازی روانشناختی رابطه معناداری وجود ندارد و سایر متغیرها به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با توانمندسازی روانشناختی رابطه دارند. در رابطه با متغیرهای مستقل، نتایج نشان میدهد که ارتباط میان مدیریت مشارکتی با توانمندسازی روانشناختی در سازمان نسبت به سایر متغیرها در حد بالایی قرار دارد. همچنین طبق این نتایج، متغیر وابسته، یعنی توانمندسازی روانشناختی در حد بالایی ارزیابی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
برانگیختگی هیجانی.؛ پرورش تجارب برتری شخصی؛ پیوند با نتایج؛ توانمندسازی؛ توانمندسازی روانشناختی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identifying variables related to employee’s psychological empowerment in Qom education organization | ||
نویسندگان [English] | ||
Tahereh Feizi1؛ Asieh Zolfaghari Moghaddam2 | ||
چکیده [English] | ||
In this article inorder to identify variables related to employee’s psychological empowerment in Qom Education Organization, at first, psychological empowerment and it’s components (trust, impact, self-determination, meaning, competence) are set as a dependent variable and participative management, training, fostering personal mastery experiences , amotional erousal, connecting to outcomes, having clear vision and goals, providing information, providing resource, modeling, providing support, creating confidence and demographic characteristics are set as independent variables and then the relationship between independent variables and dependent variable are surveyed based on questionnaire?s data. The results show that there is a direct relationship between “having clear vision and goals”, “connecting to outcomes” and “demographic characteristics (education and gender)” and psychological empowerment. And there is an indirect relationship between other independent variables (with the exception of traning ,fostering personal mastery experiences and providing resource) and psychological empowerment. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Amotional erousal., Connecting to outcomes, Empowerment, Fostering personal mastery experiences, Psychological Empowerment | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,724 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,366 |