تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,683,219 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,912,769 |
Proposing a Comprehensive Model of Electronic Learner Satisfaction Path; Case Study: Mehralborz University | ||
Journal of Information Technology Management | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره 9، فروردین 2012، صفحه 1-20 اصل مقاله (199.94 K) | ||
نویسندگان | ||
Babak Akhgar؛ Seyed Mohammad Reza Nasserzadeh؛ Fahimeh Tabatabayi | ||
چکیده | ||
The increasing growth of the variety of internet capabilities in last decades has resulted in complexity of consumer behavior in so many aspects. Therefore, consumer’s satisfaction is called as the most important factor in success of online activities. The emergence of the web based capabilities has led in keeping on identifying the effective factors in E-learner satisfaction and LMS implementation by many researches. This research aims to identify and extract affecting factors on E-learner satisfaction, show their interactions and present an integrated model of the best paths which lead to e-learner satisfaction. The objective has been met using the fuzzy cognitive map (FCM) and confirmatory factor analysis (CFA) with providing a case study in Mehr Alborz electronic higher education institute. Finally, results of this mixed method shows instructor-student interactions, provision of pre-defined curriculum, access to the scientific databases and digital libraries are in sterategic paths. | ||
کلیدواژهها | ||
e-Learner؛ Electronic Training System؛ Fuzzy Cognitive Maps؛ Online Consumer؛ Online Consumer Satisfaction | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ارائه یک مدل جامع از مسیر رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی (مطالعه موردی: مؤسسه آموزش عالی الکترونیکی مهرالبرز) | ||
نویسندگان [English] | ||
بابک اخگر؛ سید محمد رضا ناصرزداه؛ فهیمه طباطبایی | ||
چکیده [English] | ||
با رشد روزافزون قابلیتهای متنوع اینترنت در دهههای اخیر، پیچیدگی مرتبط با رفتار مصرف-کننده آنلاین و متعاقباً رضایتمندی وی به عنوان یکی از مسائل حائز اهمیت در کسب و کارهای آنلاین مطرح میشود. ظهور این توانمندیهای مبتنی بر وب منجر به تمرکز حرفهایها و پژوهشگران بر شناسایی عوامل مؤثر در پیادهسازی سیستمهای یادگیری الکترونیکی و رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی شده است. در این پژوهش با مطالعهای جامع بر شناسایی عوامل مؤثر در رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی و جمعآوری دادههای کیفی با انجام مطالعه موردی در مؤسسه آموزش الکترونیکی مهرالبرز، بهوسیله تکنیک مدلسازی نگاشتهای شناختی فازی و تکنیک تحلیل عاملی سعی بر آن داریم تا مدلی جامع از اثربخشترین مسیر رضایتمندی دانشجویان سیستم آموزش الکترونیکی مهرالبرز و تعاملات عوامل رضایتمندساز یادگیرنده الکترونیکی ارائه دهیم. نتایج این روش تحقیق آمیخته حاکی از آن است که تعامل (استاد- دانشجو)، ارائه برنامه آموزشی از پیش تدوین شده، دسترسی به کتابخانههای دیجیتالی و پایگاههای علمی با دریافت وزن قوی در نگاشت شناختی و نیز مدل ارائه شده از تحلیل عاملی اثربخشترین عوامل رضایتمندی دانشجوی الکترونیکی در مهرالبرز شناخته و تأیید شدند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
رضایتمندی مصرفکننده آنلاین, سیستمهای آموزش الکترونیکی, مصرفکننده آنلاین, نگاشت شناختی فازی, یادگیرنده الکترونیکی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,285 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,716 |