تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,505,041 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,769,117 |
Performance Evaluation of Enterprise Knowledge Management System Based On Balance ScoredCard and FCEM Method (Case Study: Ministry of Roads And Transportation) | ||
Journal of Information Technology Management | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 9، فروردین 2012، صفحه 139-162 اصل مقاله (272.46 K) | ||
نویسندگان | ||
Mohammad Mousakhani؛ Faranak Nadi | ||
چکیده | ||
Despite the fact that most of the organizations have understood the importance of knowledge management and they have tried to implement that by some projects through their organizations but unfortunately many of this projects have not had high performance. So, one of the concerns of organizations is the continuous evaluation of knowledge management system performance. In fact performance evaluation of enterprise knowledge management system is capable of analyzing current situation of the system in whole and improvement of the system by general view of the advantages and disadvantages. The main goal of this research is, first prioritizing metrics of knowledge management system in Iran‘s Ministry of Roads and Transportation by Analytic Hierarchy Process (AHP) and second evaluating of knowledge management system performance based on Balanced Scorecard (BSC) by using Fuzzy Comprehensive Evaluation Method (FCEM). Based on the results, level of knowledge management system performance system in Iran‘s Ministry of Roads and Transportation is medium and at the end some suggestions are rendered for improving this system. | ||
کلیدواژهها | ||
Analytic Hierarchy Process Enterpris؛ balanced scorecard؛ Fuzzy Comprehensive Evaluation Method؛ Knowledge management system | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش براساس کارت امتیازی متوازن و با استفاده از روش ارزیابی جامع فازی (مورد مطالعه: وزارت راه و ترابری) | ||
نویسندگان [English] | ||
محمد موسیخانی؛ فرانک نادی | ||
چکیده [English] | ||
با اینکه بسیاری از سازمانها به اهمیت مدیریت دانش پی برده، سعی کردهاند آن را در سازمان خود با اقدامات و پروژههایی پیاده کنند، بسیاری از این پروژهها از عملکرد بالایی ندارند؛ ازاینرو یکی از دغدغههای سازمانها، ارزیابی مستمر عملکرد سیستم مدیریت دانش است. در حقیقت با ارزیابی عملکرد سیستم، میتوان وضعیت جاری سیستم را با نگاهی همهجانبه سنجید و بهدنبال آن نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کرد تا در نهایت گامهایی برای بهبود عملکرد آن برداشته شود. روش استفاده شده در این پژوهش روش ارزشیابی است. هدف اساسی از انجام این پژوهش در وهله اول، اولویتبندی شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری و تعیین وزن آنها با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) و دوم ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC) با استفاده از روش ارزیابی جامع فازی است. بر اساس نتایج به-دست آمده، عملکرد این سیستم در وزارت راه و ترابری از سطح متوسط برخوردار است که پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
روش ارزیابی جامع فازی, سیستم مدیریت دانش, فرایند تحلیل سلسله مراتبی, کارت امتیازی متوازن | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,964 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,283 |