تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,114,850 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,218,727 |
Airside of Airport Capacity Enhancement Based On Flexible Flow Shop Multi-Objective Scheduling Model | ||
Advances in Industrial Engineering | ||
مقاله 5، دوره 45، شماره 2 - شماره پیاپی 1106763، دی 2011، صفحه 175-185 اصل مقاله (315.2 K) | ||
نویسندگان | ||
A. Abdi؛ E. Asadi Gangraj؛ M. Saffarzadeh؛ F. Jolai؛ N. Nahavandi | ||
چکیده | ||
This research, for the first time presents the Flexible Flow Shop model of scheduling method for considering runway assignment and operations planning together. One of the advantages of the developed model is considering the procedures of air routes in terminal airspace and separation between consecutive aircraft which is very similar to the real world condition. There are different objective functions in airport literature, then a dual criteria model offers for this problem and solve with meta-heuristics SA (simulated annealing) algorithm. This approach can be used as a decision aiding tool, delay reduction, and improving the available runway throughput. | ||
کلیدواژهها | ||
Assignment؛ Integrated model؛ Operations planning؛ Scheduling؛ sequencing؛ Simulated annealing and FFS | ||
عنوان مقاله [English] | ||
زمانبندی ماشینهای سری انعطافپذیر با مدل دومعیاره برای بهینهکردن ظرفیت بخش هوایی فرودگاه | ||
نویسندگان [English] | ||
علی عبدی؛ ابراهیم اسدی؛ محمود صفارزاده؛ فریبرز جولای؛ نسیم نهاوندی | ||
چکیده [English] | ||
در این تحقیق برای اولین بار از مدل ماشینهای سری انعطافپذیر (flexible flow shop) برای در نظر گرفتن تخصیص همزمان باندها و برنامهریزی عملیاتی استفاده شده است. یکی از مزایای توسعه این مدل، در نظر گرفتن مسیرهای هوایی داخل فضای هوایی فرودگاهها است که سبب تشابه مدل با شرایط واقعی میشود. همچنین با توجه به ماهیت دو مرحله مسیرهای هوایی و باندها از حالت No-Wait بین دو مرحله استفاده شده است. با توجه به اینکه در ادبیات موضوع فرودگاهی توابع هدف متفاوتی وجود دارد، یک مدل دومعیاره برای این مسئله ارائه شده و برای حل این مدل از روش فراابتکاری SA استفاده شده است. از مزایای مدل پیشنهادی، در نظر گرفتن فاصله جدایی بین هواپیماها است. از این رویکرد میتوان به عنوان یک سیستم کمککننده در تصمیمگیری استفاده کرد که کاهشدهنده تأخیرات و بهبود دهنده توان عملیاتی فرودگاهها است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
برنامهریزی عملیاتی, تابع هدف دومعیاره, تخصیص, توالی, ماشینهای سری انعطافپذیر, مدل ترکیبی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,499 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,381 |