تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,113,281 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,217,106 |
A Hybrid Meta-heuristic Approach for the Capacitated Location-Routing Problem with Hard Time Windows | ||
Advances in Industrial Engineering | ||
مقاله 9، دوره 46، شماره 2 - شماره پیاپی 1474246، دی 2012، صفحه 219-233 اصل مقاله (491.76 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jieng.2012.30564 | ||
نویسندگان | ||
A.R. Mohammadishad؛ P. Fattahi | ||
چکیده | ||
The capacitated location-routing problem (CLRP) is a new research area in logistics and distribution management. This problem combines two difficult problems: the facility location problem (FLP) and vehicle routing problem (VRP). The goal of the CLRP is to open a subset of depots, assign the customers into open facilities, and then design vehicle tours in order to minimize the total cost. The time windows constraint has numerous real-life applications, however there are little attention to this fact in the CLRP. This paper, considers the CLRP with hard time windows (CLRPHTW). At first, a mixed integer linear programming (MILP) formulations for the CLRPHTW is presented, then a meta-heuristic approach based on variable neighborhood search for solving the CLRPHTW is proposed. In order to evaluate the performance of the suggested method, this framework is tested on a set of instances. The experimental results show the effectiveness of the proposed approach. | ||
کلیدواژهها | ||
Combinatorial optimization؛ Location-routing problem؛ Meta-heuristic approach؛ Time window؛ Variable neighborhood search | ||
عنوان مقاله [English] | ||
یک روش فراابتکاری ترکیبی برای مسئله مکانیابی-مسیریابی وسیله نقلیه ظرفیتدار با پنجرههای زمانی سخت | ||
نویسندگان [English] | ||
علی¬رضا محمدی شاد؛ پرویز فتاحی | ||
چکیده [English] | ||
مسئله مکانیابی- مسیریابی وسیله نقلیه ظرفیتدار1 (CLRP)، یکی از حوزههای جدید تحقیقاتی در مدیریت پخش است. این موضوع، دو مسئله مشکل مکانیابی تسهیلات و مسیریابی وسایل نقلیه را با یکدیگر ترکیب میکند. هدف از CLRP گشودن مجموعهای از دپوها، تخصیص مشتریها به دپوهای احداثشده و سپس طراحی تورهای وسیله نقلیه برای کمینهکردن هزینه کل است. محدودیت پنجرههای زمانی کاربردهای زیادی در دنیای واقعی دارد، با این وجود در CLRP اهمیت کمی به آن داده شده است. این مقاله، مسئله مکانیابی- مسیریابی وسیله نقلیه ظرفیتدار را با پنجرههای زمانی سخت2 (CLRPHTW) در نظر میگیرد. در این مقاله، ابتدا یک مدل برنامهریزی خطی عدد صحیح مختلط برای CLRPHTW ارائه شده و سپس روشی فراابتکاری بر مبنای الگوریتم جستجوی همسایگی متغیر برای حل این مسئله پیشنهاد میشود. برای ارزیابی عملکرد روش پیشنهادی، این چارچوب با استفاده از یک مجموعه مثالهای آزمایش مورد بررسی قرار میگیرد. آزمایشهای محاسباتی کارآیی روش پیشنهادی را نشان میدهند. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,224 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 11,139 |