تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,479 |
تعداد مقالات | 70,032 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,011,009 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,241,975 |
شناسایی روشهای یادگیری غیررسمی برای پرورش مدیران منابع انسانی در سازمانهای بزرگ کشور | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 1، دوره 14، شماره 2، تیر 1395، صفحه 323-343 اصل مقاله (770.78 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jomc.2016.57619 | ||
نویسندگان | ||
سمیه زراعت کار* 1؛ قنبر محمدی الیاسی2؛ حسن زارعی متین3؛ سید مهدی الوانی4؛ محمدعلی بابایی5 | ||
1دکتری مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران | ||
2دانشیار، دانشگاه تهران، ایران | ||
3استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران | ||
4استاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
5دانشیار، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
بر اساس یافتههای پژوهشها، مدیران برای پرورش شایستگیها و بهبود عملکرد خود بیشتر شیوههای یادگیری غیررسمی را بهکار میگیرند. اما این دغدغه تا کنون در محیط کسبوکار ایران پژوهش نشده است. لذا، هدف از انجامدادن این پژوهش شناسایی روشهای یادگیری غیررسمی مدیران منابع انسانی است. به این منظور، با بهکارگیری رویکرد روایتی و ابزار مصاحبههای واقعهمحور، تجربههای ده نفر از مدیران منابع انسانی در ارتباط با طراحی و پیادهسازی یکی از سیستمهای منابع انسانی شناسایی شده است. پس از کدگذاری سهمرحلهای، در مجموع هفت مقوله و 21 روش یادگیری برای مدیران منابع انسانی سازمانهای بزرگ شناسایی شد. به منظور اولویتبندی روشهای یادگیری مدیران منابع انسانی 301 پرسشنامه توزیع و جمعآوری شده است. نتایج آزمون فریدمن نشان میدهد روشهای یادگیری از طریق تعامل با مشاوران، کارشناسان و مدیران منابع انسانی، یادگیری از طریق گفتوگو با مشاور- معلم باتجربه و یادگیری از طریق مطالعة کتابها، مقالات و منابع علمی و یادگیری از شکستهای کاری چهار روش یادگیری غیررسمی با اولویت بالاتر در بین مدیران منابع انسانی بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
پرورش؛ مدیران منابع انسانی؛ یادگیری غیررسمی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identifying Methods of Informal Learning in order to Development of Human Resource Managers in Large Organizations in Country | ||
نویسندگان [English] | ||
Somayeh Zeraatkar1؛ Ghanbar Mohammadi Elyasi2؛ Hassan Zarei Matin3؛ Seyed Mehdi Alvani4؛ Mohammad Ali Babaei5 | ||
1PhD, Farabi Campus, University of Tehran, Iran | ||
2Associate Professor, University of Tehran, Tehran, Iran | ||
3Professor, Farabi Campus, University of Tehran, Iran | ||
4Professor, Allame Tabataba'i University, Tehran, Iran | ||
5Associate Professor, Alzahra University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Based on the research findings, managers use of informal learning practices in order to develop competencies and improve their performance. However, these concerns have not been studied so far in the Iranian business environment. The aim of this study is to identify informal learning methods of human resource managers. After a three-stage coding have been identified seven categories and twenty-one learning methods of HR managers in large organizations. To prioritizing Learning methods of human resource managers, 301 questionnaires were distributed and collected. The results of Friedman test show that the method of learning through interaction with consultants, experts, and human resource managers, learning through dialogue with the experienced teacher and learning by reading books, articles and scientific resources and learning from Working failures have higher priority among HR managers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Development, Human Resource Managers, Informal Learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,597 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,728 |