تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,479 |
تعداد مقالات | 70,032 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,014,067 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,247,576 |
تجزیه و تحلیل اشکالات رایج در یادگیری زبان اسپانیایی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 4، دوره 9، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 399-422 اصل مقاله (318.61 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2019.275980.605 | ||
نویسندگان | ||
پردیس پرویزی* 1؛ پردیس پرویزی2 | ||
1همکاری با دانشگاه تهران به منظور انجام فرآیند جذب هیئت علمی | ||
2زبان اسپانیایی از گروه سایر زبانها، دانشکده زبان و ادبیات خارجی،دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش به خطاهای رایج در کاربرد حرف تعریف معین در زبان اسپانیایی میپردازد، عنصری که میتواند اسم را معرفه کند، دارای ارزش ملکی باشد، اسمساز بوده یا هستۀ گروه اسمی باشد و همچنین با توجه به نیت گوینده و محیط مشترک با شنونده حذف شود. برخلاف زبان اسپانیایی، در فارسی حرف تعریفی با چنین ارزشهایی وجود ندارد و عناصر دیگری به جای حرف تعریف معین اسپانیایی این ویژگیها را به عهده دارند. در این تحقیق ابتدا مطالعهای بر حرف تعریف معین در زبان اسپانیایی خواهیم داشت و سپس با بررسی خطاها در این زمینه، مکانیسمهای جایگزین آن را در زبان فارسی بیان میکنیم. روش تحقیق در این جستار بر اساس تجزیه و تحلیل خطاهای زبانآموزان و دادههای آماری است. این دادهها حاصل پرسشنامهای است که توسط زبانآموزان ایرانی در سطوح مختلف آشنایی با زبان اسپانیایی تکمیل شده است که نشان دهنده تعداد بالای خطاهای زبانآموزان در استفاده از حرف تعریف معین اسپانیایی در گروه اسمی میباشد. هدف از این تحقیق ارائه راهکارهایی برای کمک به فراگیری زبان اسپانیایی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل خطا؛ زبانشناسی کاربردی؛ آموزش زبان؛ حرف تعریف معین؛ زبان اسپانیایی؛ زبان فارسی؛ زبان دوم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analysis of common mistakes in learning the Spanish Language | ||
نویسندگان [English] | ||
Pardis Parvizi1؛ Pardis Parvizi2 | ||
2Spanish Department, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University Of Tehran, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
We will examine common mistakes in the use of the definite article in Spanish. This element can play different roles such that it can denote noun, can have a possessive value, can make nouns, or can be the nucleus of nominal group, and can be deleted based on the speaker’s intention and the common context with the listener. Unlike Spanish, definite article with such values do not exist in Persian; yet other elements instead of definite article in Spanish bear the responsibility in to express these characteristics in Persian. We study definite article in Spanish and we analyze the mechanisms of its replacement in Persian. The methodology is based on the analysis of learners' errors and statistical data. The data is the result of a questionnaire answered by Iranian students at different levels of familiarity with Spanish which indicate a high percentage of errors in Iranian learners when using definite article of Spanish in the nominal group. The goal of this research is to introduce ways to help learn Spanish. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Error Analysis, Applied linguistics, Language Teaching, Definite Article, Spanish language, Persian language, Second language | ||
مراجع | ||
Álvarez Martínez, Ma. Á. (1986): El artículo como unidad funcional en el español de | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 803 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 795 |