تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,524,636 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,785,255 |
تاثیر آموزش پروژهمحور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانشآموزان | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
دوره 11، شماره 2، شهریور 1400، صفحه 273-295 اصل مقاله (1.55 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2021.316780.798 | ||
نویسندگان | ||
پریسا عربلو1؛ فاطمه همتی2؛ افسر روحی* 3؛ فرزانه خدابنده4 | ||
1دانشجوی دکترای آموزش زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
2دانشیار آموزش زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
3دانشیار آموزش زبان انگلیسی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
4استادیار آموزش زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
در دنیای رقابتی مبتنی بر فناوری امروز، سیستمهای آموزشی صرفاً با گنجاندن فعالیتهایی در راستای تقویت مهارتهای قرن 21ام (21st century learning) قادر خواهند بود شکاف موجود بین دانش هر شاخهای از علم و امکان استفاده از این دانش را پر کنند. این مطالعه به بررسی تاثیر بکارگیری رویکرد آموزشی پروژهمحورِ مبتنی بر فناوریهای روز بر مهارت زبان انگلیسی و یادگیری خودتنظیمی پرداخته است. برای این منظور، ۶۸ زبانآموزدردسترس با سطح متوسط زبان انگلیسی انتخاب و پس از حصول اطمینان از همگن بودن آنها به لحاظ سطح مهارت زبان انگلیسی، به یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه تقسیم شدند. همچنین، پیش از آغاز پژوهش، توان خودتنظیمی آزمودنیها از طریق یک پرسشنامه استانداردمورد سنجش قرار گرفت. در طول اجرای پژوهش، آزمودنیهای گروه آزمایشی افزون بر برخوداری از آموزشهای متداول دوره، در ۲۴ پروژه کوتاهمدت و 7 پروژه بلندمدت از فناوریهای آموزشی متنوع بهرهمند شدند. آزمودنیهای گروه گواه تنها از آموزشهای متداول دوره برخوردار شدند. در پایان دورۀ پژوهش، میزان یادگیری مهارتهای زبان انگلیسی آنها با استفاده از یک آزمون محتوامحور و میزان یادگیری خودتنظیمی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج تحلیلهای کوواریانس انجام شده تاثیر معنیدار روش یادگیری پروژهمحور مبتنی بر فناوری بر هر دو متغیر تحت بررسی (مهارتهای زبان انگلیسی وخودتنظیمی) را نشان داد. | ||
کلیدواژهها | ||
"خودتنظیمی"؛ "مهارتهای قرن 21"؛ "یادگیری پروژه محور"؛ "فناوریهای آموزشی"؛ "آموزش زبان" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Technology-aided Project-based Learning on EFL Learners' Language Proficiency and Self-Regulation | ||
نویسندگان [English] | ||
Parisa Arabloo1؛ Fatemeh Hemmati2؛ َAfsar Rouhi3؛ Farzaneh Khodabandeh4 | ||
1Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
2Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
3Department of Foreign Languages, University of Mohaghegh Ardabili | ||
4Department of linguistics and language teaching, Payame Noor University | ||
چکیده [English] | ||
To help students progress in today’s technology-aided competing universe, along with fostering knowledge acquisition in any particular field, educational systems are supposed to incorporate 21st century skills into teaching to fill the gap between students' knowledge of the field and the competencies required to use the acquired knowledge. This study sought to explore whether the incorporation of technology and project-based learning into the mainstream English teaching classrooms contributes to the development of linguistic competence as well as self-regulation, as one of the indices of 21st century learning. To accomplish such an objective, a quasi-experimental design was employed and two intact classes, including 68 Iranian leaners of English, were assigned to an experimental and a control group. Along with benefiting from a multi-skill textbook-oriented language instruction, the participants in the experimental group dealt with a variety of small- and large-scale technology-aided projects. The control group’s participants, on the other hand, received a multi-skill textbook-oriented language instruction in the absence of any technology-aided projects. All the participants were gauged in terms of English proficiency and self-regulation, before and after receiving the instruction. Based on the comparative results drawn from an analysis of covariance (ANCOVA), the technology-aided project-based instruction of the study improved the participants’ level of self-regulation and language proficiency. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"self-regulation", "21st century skills", "project-based learning", "instructional technologies", "language education" | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
Bernacki, M. L., Greene, J. A., & Crompton, H. (2020). Mobile technology, learning, and achievement: Advances in understanding and measuring the role of mobile technology in education. Contemporary Educational Psychology, 60, 1–8.
Chen, Y. L., & Hsu, C. C. (2020). Self-regulated mobile gamebased English learning in a virtual reality environment. Computers and Education, 154, 1–15. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103910
Cohen. J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Lawrence Erlbaum.
Ernesto P. (2017). A review of self-regulated learning: Six models and four directions of research. Frontiers in Psychology, 8, Article 422. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00422
Marczak, M. (2013). Communication and information technology in (intercultural) language teaching. Cambridge Scholars Publishing.
Marwan, A., (2015). Empowering English through project-based learning with ICT. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 14(4), 28–37.
Savage, R. N., Chen, K. C., & Vanasupa, L. (2009). Integrating project-based learning throughout the undergraduate engineering curriculum. Engineering Management Review, 37(1), 25 –30.
Schunk, D. H. (2005). Self-regulated learning: The educational legacy of Paul R. Pintrich. Educational Psychologist, 40, 85–94.
Sidman-Taveau, R. L. (2005). Computer-assisted project based learning in second language: Case studies in adult ESL (Unpublished doctoral dissertation). The University of Texas at Austin, USA.
Simpson, J. (2011). Integrating project-based learning in an English tourism classroom in a Thai university (Unpublished doctoral dissertation). Australian Catholic University, Australia.
Takeda, I. (2016). Project-based learning with 21st century skills for the Japanese language classroom. Journal of Integrated Creative Studies, 20, 1–7.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 888 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,011 |