تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,113,167 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,217,019 |
راهبردهای بازیگران کلیدی ورزش دانشگاهی ایران در مسئلة پاندمی کووید-19 با روش مکتور | ||
نشریه مدیریت ورزشی | ||
مقاله 18، دوره 14، شماره 3، آبان 1401، صفحه 310-292 اصل مقاله (868.45 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsm.2021.327563.2773 | ||
نویسندگان | ||
محمدحسن فردوسی1؛ جواد شهولی کوه شوری* 2 | ||
1گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
2گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، مبارکه، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: همهگیری جهانی ویروس جدید کرونا (کووید-19) و شیوع آن، در قالب یک شگفتیساز، یکی از بحرانیترین شرایط را پیش روی متولیان ورزش در دنیا قرار داده است. روش پژوهش: از آنجا که ورزش دانشگاهی، دارای متولیان، بازیگران کلیدی و ذینفعان متعددی است، در این پژوهش با استفاده از نرمافزار آیندهپژوهی مکتور، میزان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری بازیگران کلیدی بر یکدیگر و همچنین شناسایی موضع هریک از بازیگران نسبت به اهداف، در مسئلة همهگیری کووید-19 بررسی و سناریوها و راهبردهای مناسب ارائه شد. 12 نفر از خبرگان مدیریت ورزشی که کاملاً هدفمند انتخاب شده بودند، ماتریسهای بازیگر – بازیگر و بازیگر – اهداف را تکمیل کردند. یافته ها: شخص شد که در این مسئله، بیشترین همگرایی نسبت به اهداف تعیینشده، بین فدراسیون بینالمللی ورزشهای دانشگاهی، وزارت علوم و فناوری و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد. نتیجه گیری: ایجاد پلتفرمهای مجازی رفتارهای عادتساز حرکتی و همچنین بهره گرفتن از فناوری نسبتاً جدید پادکستها برای فعالیت بدنی پایدار و توسعه از طریق آموزش ورزش، در دوران پاندمی کووید-19 برای دانشجویان بهعنوان راهبردهای کاربردی، پیشنهاد شد | ||
کلیدواژهها | ||
آیندهپژوهی؛ بازیگران کلیدی؛ راهبرد؛ کووید-19؛ ورزش دانشگاهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Strategies of Iranian University Sports Key Actors on the Covid-19 Pandemic with Mactor Method | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Hassan Ferdosi1؛ Javad Shahvali Kohshouri2 | ||
1Department of Sport management, Payame noor University, Tehran, Iran | ||
2Department of Sport management, Islamic Azad University, Mobarakeh, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Introduction: The outbreak of Covid-19 pandemic, in the form of a wild card, has led sports authorities in the world to face with the most critical conditions. Methods: Since college sports have multiple trustees, key actors and beneficiaries, this study aimed to investigate the extent of the susceptibility and effectiveness of the key actors on each other, as well as identifying the position of each actor towards the goals related to the Covid-19 pandemic. MACTOR futures studies software, was used to achieve the objective of the present research, appropriate scenarios and strategies were reported. To do this, 12 sports management experts were selected purposefully, they completed the actor-actor and actor-goal matrices. Results: The findings of the present study revealed that, there is the greatest convergence towards the set goals between FISU, MSRT, and MSY. Conclusion: Finally, it was suggested to create virtual platforms as basic solutions, for motor habituation behaviors as well as the use of relatively new podcast technology for sustainable physical activity and development through sports education during the Covid-19 pandemic period for students as practical strategies | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Covid-19, futures studies, Key Actors, Strategy, University Sports | ||
مراجع | ||
Haghighat, Sh. (2021). Covid-19 and breast cancer (Editor's note). Iranian breast diseases, 14(52): 14-52. (In persian).
Heydari, M. (2020). The need for knowledge management in the new coronavirus crisis (Covid-19). Depiction of Health, 11(2), 94-97. )In Persian(.Shahvali Kohshouri, J. (2020). Strategic Foresight on Development of Educational Sport in Iran. PhD. Thesis On sport Management. Mobarakeh Azad University. )In Persian(.
Shahvali Kohshouri, J., Askari, A., & Nazari, R. (2022). Identifying the effective Wild Cards and drivers on the future of Iran’s educational sport. Research on Educational Sport, 10(26), 84-51. (In Persian). Sharif Khalifeh Soltani, S. M., Karimi, M., & Mazaheri, M. (2011). The Study of Challenges in Applying Information and Communication Technology in Teaching and Learning Processes. Information and Communication Technology in Educational Sciences, 1(3), 23-42. (In Persian). Strachan, L., Côté, J., & Deakin, J. (2009). “Specializers” versus “samplers” in youth sport: Comparing experiences and outcomes. The sport psychologist, 23(1), 77-92. Zirpe, K., & Gurav, S. (2022). COVID-19 pandemic in India. In COVID-19 Pandemic (pp. 205-210). Amesterdam:Elsevier. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 585 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 302 |