
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,692 |
تعداد مقالات | 72,231 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,188,386 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,019,215 |
بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 7، دوره 11، شماره 3، آبان 1400، صفحه 473-490 اصل مقاله (901.01 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2020.313124.773 | ||
نویسندگان | ||
وحیدرضا میرزائیان* 1؛ سید حسن طالبی2؛ علی امجدی3 | ||
1عضو هیئت علمی | ||
2عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه مازندران | ||
3گروه زبان انگلیسی | ||
چکیده | ||
چهل و یک مدرس زبان انگلیسی از سرتا سر دانشگاههای ایران با پر کردن پرسشنامه آنلاین در مورد نگرش آنها نسبت به یادگیری الکترونیکی در قبل و بعد از بحران کرونا در مرحله کمّی این مطالعه شرکت کردند. برای بخش کیفی این مطالعه، تعداد شانزده مدرس زبان انگلیسی داوطلبانه از طریق دعوت در این پژوهش شرکت کردند. از مدرسان خواسته شد تا در مورد شیوههای انتخابی خود در انجام آموزش آنلاین زبان و چالشهایی که با آنها روبرو بودهاند، گزارش کتبی نوشته و ارسال کنند. پنج نفر نیز که امکان ارتباط ویدئویی داشتند برای مصاحبه نیمه ساختار یافته بصورت جداگانه انتخاب شدند. کدگذاری داده ها انجام شد ونتایج لازم به دست آمد. برای اعتبارسنجی داده ها، کدنویسی داده ها بطور مستقل توسط پژوهشگران به همراه چندین چرخه بحث انجام شد. تجزیه و تحلیل دادههای کمّی افزایش معناداری در نگرش مثبت نسبت به یادگیری الکترونیکی از قبل به بعد از بحران کرونا را نشان داد. نتایج تحلیل دادههای کیفی نیز حاکی از آن بود که مدرسان، تدریس آنلاین را از طریق یک سری فعالیتها همچون کنترل حضور دانشجویان در کلاس مجازی و نمره دهی به تکالیف و پروژه بصورت همزمان یا ناهمزمان انجام می دادند. برنامه ها و سیستم های مختلفی مورد استفاده این مدرسان بوده است. با این حال، مشکلات زیادی در انجام این مهم برای دانشجویان و مدرسان پدید آمده است. بنابراین، یادگیری آنلاین از آنجا که فاقد زیرساختارهای لازم بوده با موفقیت به انجام نرسیده است. پیامدهای یادگیری آنلاین موفق نیز مورد بحث قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
کرونا؛ یادگیری زبان آنلاین؛ یادگیری زبان به کمک فناوری؛ کاربرد فناوری در زبان آموزی؛ روش تحقیق مخلوط | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluating University Instructors' attitude and challenges towards online English language teaching before and after corona crisis. | ||
نویسندگان [English] | ||
vahidreza mirzaeian1؛ Seyed Hassan Talebi2؛ ali amjadi3 | ||
1faculty member | ||
2Faculty member, Department of English Language and Literature,,, University of Mazandaran | ||
3University of Mazandaran | ||
چکیده [English] | ||
Employing a mixed-methods design, this study attempted to investigate Iranian EFL instructors' attitude toward e-learning before and after COVID-19, how they did their online EFL teaching, and what challenges they faced during COVID-19. Forty-one university ELT instructors from across the country participated in the quantitative phase of the study by filling out an online questionnaire about their attitude toward e-learning before and after the crisis began. For the qualitative phase of this study, 16 instructors who volunteered to participate in this research were asked to consider in writing their practices in conducting online EFL classes and the challenges they encountered since COVID-19 broke out. Five of them were also consented to participate in a semi-structured follow-up interview. Analysis of the quantitative data showed a significant increase in positive attitude toward e-learning from before to after the crisis. Analysis of the qualitative data also showed that the instructors conducted online teaching through a series of activities, ranging from checking student presence to evaluating student work synchronously or asynchronously, depending on university policies. Various applications and platforms were used, ranging from learning management systems (LMS) to additional resources. However, many problems arose with the students and the instructors. It can be concluded that online teaching did not go well because it was not prepared and preplanned. Implications for better online learning are also discussed. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
COVID-19و EFL, online learning, technology-based language learning, technology in language learning, mixed method study | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J. & Zheng, J. (2020). The psychological effects of the COVID-19 epidemic on students in China. Psychiatry Research, 287, 1-5. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934 Dahmardeh, M. & Kim, S.-D. (2020). Representation of the sexes in Iranian-language textbooks: is sexism still alive? English Today, 36(1), 12-22. http://doi.org/10.1017/S0266078419000117
Dahmardeh, M. & Nemati, L. A. (2015). The Role of Language and Historical Development of the Evolution of Foreign Languages in Persia. Quarterly Journal of Interdisciplinary Studies in the Humanities, 9(1), 75-97. https://doi.org/10.22035/ISIH.2017.245
Gonzalez, D. & Louis, R. St. (2018). Learn online. In J. I. Liontas (Ed.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching (1st ed., pp.1-6). https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0423
Green, P. (2016). Success with online learning. In N. Rushby & D. W. Surry (Ed.), The Wiley Handbook of Learning Technology (1st ed., pp. 261-286). https://doi.org/10.1002/9781118736494.ch15
Hedayati, H. F., & Marandi, S. S. (2014). Iranian EFL teachers’ perceptions of the difficulties of implementing CALL. ReCALL, 26(3), 298-314. https://doi.org/10.1017/S0958344014000172
Hosseini, A., Shokrpour, N. (2020). The influence of rater bias on the assessment of the language performance of candidates for Iranian foreign language teachers. Teaching the English language, 14(1), 71-90. doi: 10.22132 / tel.2020.102668
Jamlan, M. (2004). Faculty opinions towards introducing e-learning at the University of Bahrain. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 5(2). https://doi.org/10.19173/irrodl.v5i2.185
Kam, HW (2002). English classes in East Asia today: an overview. Asia Pacific Journal of Education, 22(2), 1-22. https://doi.org/10.1080/0218879020220203
Khodamoradi, A., Talebi, S., Maghsoudi, M. (2020). The relationship between the personality of the teacher and the interpersonal behavior of the teacher: the case of Iranian teacher trainers. Applied research on the English language, 9(3), 325-348. doi: 10.22108/are.2020.118591.1486
Krish, P. (2008). Learning languages in the virtual world: voices of the trainers. International Journal of Education and Learning, 4(4), 113–129. https://doi.org/10.5172/ijpl.4.4.113
Lin, Chin-Hsi & Warschauer, M. (2015). Online foreign language teaching: what are the competency results? The Modern Language Journal, 99(2), 394-397. https://doi.org/10.1111/modl.12234_1
Lin, Chin-Hsi, B. Zheng & Y. Zhang (2017). Interactions and learning outcomes in online language courses. British Journal of Educational Technology, 48(3), 730-748. https://doi.org/10.1111/bjet.12457
McAleer, M. (2020). Prevention is better than cure: risk management from COVID-19. Journal of Risk and Financial Management, 13(3). https://doi.org/10.3390/jrfm13030046
Mirhosseini, S. & Badri, N. (2020). Studying the Awareness of Iranian University Students about the International Policies for the Spread of English. Journal of Foreign Language Research, 10(2), 300-315. https://doi.org/10.22059/JFLR.2020.292031.699
Namaziandost, E., Imani, A. & Ziafar, M. (2020). An investigation into the attitudes of Iranian EFL teachers and learners towards using language learning strategies. Global Journal of Foreign Language Teaching, 10(1), 65-71. https://doi.org/10.18844/gjflt.v10i1.4492
Newton, R. (2003). Staff attitudes to the development and delivery of e‐learning. New Library World. 104(10), 412-425. https://doi.org/10.1108/03074800310504357
Panda, S. & Mishra, S. (2007). E-Learning in a Mega Open University: Faculty attitude, barriers and motivators. Educational Media International, 44(4), 323–338, https://doi.org/10.1080/09523980701680854
Plaisance, M. (2018). Online course processing. In JI Liontas (Ed.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching (1st ed.). https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0129
Shahahmadi, M. & Ketabi, S. (2019). Features of Language Assessment Literacy in the Perceptions and Practices of Iranian English Teachers. Journal of Teaching Language Skills, 38 (1), 191-223. doi: 10.22099/jtls.2020.34843.2739
Soleiman, H. & Rahmanian, M. (2019). Revisiting Technology in Learning: Self-Control and Self-Regulation in a Blended Course. Journal of Foreign Language Research, 9(4), 1085-1104. https://doi.org/10.22059/JFLR.2019.280167.622
Son, J. (2018). Technology in English as a Foreign Language (EFL) teaching. In J. I. Liontas (Ed.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching (1st ed.). https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0448
Sun, S. Y. H. (2014). Perspectives for learners in complete online language learning. Distance Learning, 35(1), 18-42. https://doi.org/10.1080/01587919.2014.891428 Velavan, T. P. & Meyer, C. G. (2020). The COVID-19 epidemic. Tropical Medicine and International Health, 25(3), 278-280. https://doi.org/10.1111/tmi.13383
Vodanovich, S. J., & Piotrowski, C. (2005). Faculty attitudes toward web-based instruction may not be enough: Limited use and obstacles to implementation. Journal of Educational Technology Systems, 33(3), 309-318. https://doi.org/10.2190%2FV2N7-DMC4-2JWB-5Q88
White, C. (2008). Innovation and identity in learning and teaching foreign languages. Innovation in language learning and teaching, 1 (1), 97–110. https://doi.org/10.2167/illt45.0
WHO. (2020). Management report on Coronavirus disease 2019 (COVID-19) - 72. Retrieved from https://www.who.int/docs/defaultsource/coronaviruse/situation-reports/20200401-sitrep-72-covid-19.pdf?sfvrsn= 3dd8971b_2 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,013 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,013 |