تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,508,803 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,772,127 |
تهیه و تدوین کتاب های دوزبانه داستان محور، مبتنی بر تقویت سواد عاطفی دانش آموزان 8 تا 14 سال | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 6، دوره 7، شماره 2، بهمن 1396، صفحه 425-452 اصل مقاله (1.01 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2017.236697.354 | ||
نویسندگان | ||
سمیرا رحمانی* 1؛ مجید الهی شیروان2؛ بهزاد قنسولی3؛ امید اکبری4 | ||
1گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بین المللی امام رضا، مشهد، ایران | ||
2استادیار دانشگاه بجنورد | ||
3استاد تمام دانشگاه فردوسی | ||
4استادیار دانشگاه امام رضا مشهد | ||
چکیده | ||
این پژوهش بر آن است که کتاب داستان هایی دو زبانه، با هدف تقویت مهارت های سواد عاطفی در دانش آموزان 8 تا 14 سال را تدوین کند، زیرا بیشتر کتاب ها و ابزارهای آموزشی موجود در بازار، بر پایهء روش هایی تهیه شده اند که ریشه در زبان شناسی، روانشناسی و یا مکتب های اجتماعی داشته است و هیچ کدام جنبه های هیجانی را در سواد آموزی بصورت دو زبانه در نظر نگرفته اند. بدین منظورکتاب داستان هایی دو زبانه با تمرین هایی بر پایهء طرحوارهء هوش هیجانی بوکت و پرسیوال (2010) در سه سطح بر پایهء رشد فکری برونر (1969) نوشته شد. سپس این کتاب داستان ها به 30 نفر دانش آموز 8 تا 14 سال آموزش داده شد و سرانجام مصاحبه ای در زمینهء محتوای کتاب داستان گرفته شد. نتایج نشان داد که کتاب داستان ها از اثر گذاری کافی برای تقویت سواد عاطفی دانش آموزان برخوردارند. | ||
کلیدواژهها | ||
سواد عاطفی؛ هوش هیجانی؛ دوزبانگی؛ سواد دوزبانه؛ کتاب داستان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Developing Bilingual Story-Based Materials for Improving 8 to 14-Year-Old Students’ Emotional Literacy | ||
نویسندگان [English] | ||
Samira Rahmani1؛ Majid Elahi Shirvan2؛ Behzad Ghonsooli3؛ Omid Akbari4 | ||
1Department of English Language,Faculty of Literature and Human Science, Imam Reza international university, Mashhad, Iran | ||
2Department of English Language, Faculty of Literature and Human Science, University of Bojnord, Iran | ||
3Department of English Language,Faculty of Literature and Human Science, Ferdowsi University of Mashhad, Iran | ||
4Faculty of Literature and Human Science Department of English Language, Imam Reza International University, Mashhad, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study is to develop bilingual story books for improving 8 to 14-year-old students’ emotional literacy, because most of the available materials and books in ELT markets are based on methods and approaches which is rooted in linguistics, psychology or other social schools. However, few of them have considered the aspects of emotion in biliteracy. To do so, it was developed some bilingual story books with the activities which are based on Bowkett and Percival (2010) model of emotional intelligence and Bruner (1969) intellectual development. Then, these story books were taught to a group of 30 students between 8 to 14. In addition, the classroom observation was gathered and also after teaching the story books, an unstructured interview was conducted regarding the students’ opinions about the story book. The results indicated that the developed story books are valid enough to improve 8 to 14-year-old students’ emotional literacy. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
emotional literacy, Emotional intelligence, bilingualism, biliteracy, story book | ||
مراجع | ||
پیش قدم رضا, و قنسولی هزاره بهزاد(1387). نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی. پژوهشهای زبان خارجی، شماره 42، بهار 1387. حسینی فاطمی آذر, پیش قدم رضا، و ناوری صفورا (1389). تاثیر و نقش کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازههای مربوط. مجلّه مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی)، علمی ـ پژوهشی، شمارةاول، تابستان 1389 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 844 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 803 |