تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,118,772 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,224,859 |
رویکردهای آموزش الکترونیکی واژگان آلمانی سطح A1 در وبسایتهای آموزشی دویچه وله و دویچ اینفو | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
دوره 14، شماره 2، تیر 1403، صفحه 235-252 اصل مقاله (1.65 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2024.366852.1075 | ||
نویسندگان | ||
مهین مرادی؛ لیلی مسگرزاده اقدم* ؛ شهرام صحاوی | ||
گروه زبان المانی، واحد علوم وتحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران. | ||
چکیده | ||
امروزه استفاده از فناوریهای آموزشی زبان در حال گسترش است. یادگیری الکترونیکی واژگان یکی از این عرصههاست که پلتفرمهای آموزشی گوناگونی را متناسب با خواستهای زبانآموزان ارائه میکند. دویچهوله و دویچ اینفو دو وبسایت شناخته شده درحوزه آموزش زبان آلمانی هستند. مطالعه حاضر درصدد بازشناسی نقاط قوت و ضعف این دو وبسایت در ارائه واژگان آلمانی است. در این مطالعه، مسئله این است که این پلتفرمها از چه رویکردهایی برای آموزش واژگان آلمانی استفاده میکنند. بر این اساس دو پرسش مورد نظر بود: یکی این که در این دو وبسایت، کدام روشها و تمرینها برای یادگیری واژگان پایه در سطح A1 استفاده میشود. دیگر آن که سبکهای یادگیری فردی بر نتایج یادگیری چه تاثیری دارند؟ این پژوهش با تکیه بر رویکرد نظریِ اکتساب واژگان محدود به کلاس درس و نظرات راینر بن واٌلیور بایرلاین انجام شده است. این مطالعه با استفاده از روش تحلیل محتوا صورت گرفته است که پس از استخراج تمرینهای ارائه شده در هر دو وبسایت باتوجه به معیارهای نظری بن و بایرلاین مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که دویچه وله بیشتر ازرویکردهای سمعی بصری استفاده کرده و از نظر متنوع بودن موضوعات روزمره پیشرو است و بر روشهای یادگیری سریع و مؤثر تکیه دارد. در مقابل دویچاینفو بیشتر بر یادگیری در زمینه تاکید دارد که جزء بهترین رویکردها برای ذخیره لغات در حافظه بلند مدت به شمار میرود. بر این مبنا زبانآموز میتواند بسته به نیازها، بودجه زمانی و سبک یادگیری فردی خود در مورد انتخاب پلتفرم تصمیم بگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
«یادگیری الکترونیکی»؛ «واژگان آلمانی»؛ «وب سایت آموزشی»؛ «دویچهوله»؛ «دویچ اینفو» | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A study of electronic teaching approaches of A1 level German vocabulary On the educational websites of learngerman DW and Deutsch info | ||
نویسندگان [English] | ||
Mahin Moradi؛ Leili Mesgarzadeh- Aghdam؛ Shahram Sahavi | ||
Department of German language, Science and research Branch, Islamic Azad University, Tehran,Iran | ||
چکیده [English] | ||
The use of language education technologies is expanding today. Electronic learning of vocabulary is one of these fields that provides various educational platforms according to the needs of language learners. Deutsche Welle and Deutsche Info are two well-known websites in the field of German language education. The present study seeks to identify the strengths and weaknesses of these two websites in providing German vocabulary. In this study, the problem is what approaches these platforms use to teach German vocabulary. Based on this, two questions were of interest: one is which methods and exercises are used in these two websites to learn basic vocabulary at the A1 level. And what is the effect of individual learning styles on learning results? This research is based on the theoretical insights of Rainer Bohn and Oliver Bayerlein, which is especially important in the acquisition of vocabulary limited to the classroom. This study was conducted using the content analysis method, which was analyzed after extracting the exercises presented in both websites according to the theoretical criteria of Ben and Bayerlein. The results showed that Deutsche Welle used more audiovisual approaches and is a leader in terms of variety of everyday topics and relies on fast and effective learning methods. On the other hand, Deutsche Info emphasizes learning in context, which is one of the best approaches for storing words in long-term memory. Based on this, the learner can decide on the choice of platform depending on his needs, time budget and personal learning style. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
E-Learning', German vocabulary', Educational website', Deutsche Welle', ', Deutsch info' | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
بدیعی، نعیم(1380) تحلیل محتوا، چاپ اول، تهران، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
رایف، دانیل؛ لیسی، استفن و فیکو، فردریک (1381) تحلیل پیامهای رسانهای؛ کاربرد تحلیل محتوای کمی در تحقیق. ترجمه مهدخت بروجردی علوی، تهران، چاپ اول، انتشارات سروش
Karima, Bouhalouan. (2007). Zur Präsentation des Wortschatzes in DaF-Lehrwerken und im Unterricht. [Magisterarbeit. Universität Oran, Es-Senia] Fakultät für Literatur, Sprachen und Künste Abteilung der angelsächsischen Sprachen . Germanistikabteilung.
köhncke, Caroline.(2020). Deutsch als Fremdsprache , Wortschatzvermittlung, auf dem Niveau A1, [Magisterarbeit.] München, GrinVerlag, In: https://www.grin.com/document/1236468
وبسایتها
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 228 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 175 |